Шість порад, які допоможуть пережити скорочення
У світі криза. Зачиняються і скорочуються великі й дрібні проєкти в різних сферах. Втрата роботи в такий економічно нестабільний час може призвести не просто до емоційних переживань, але й до сильного стресу та депресії.
Психологи підтверджують, що звільнення або скорочення негативно позначається на психологічному стані людини: «Не дивно, якщо, втративши роботу, людина відчуває себе спустошеною, втраченою і навіть зрадженою».
1. Дайте собі змогу висловити емоції
Отримавши неприємну звістку, спочатку ми завжди заперечуємо її вагомість для себе. «Та нічого страшного, я зовсім не засмучений», «Я нічого не втрачаю».
Не важливо, чи була ця звістка очікуваною, чи ні; була робота улюбленою, або ви просто ходили на неї, згнітивши серце; чи є у вас заощадження, чи перший час доведеться зводити кінці з кінцями – ви однаково відчуваєте якщо не гнів і відчай, то, як мінімум, роздратування.
Важливо зізнатися собі у своїх почуттях і бажано проговорити їх.
Тут допоможуть друзі, родичі, спілкування в соціальних мережах або навіть щоденник. Розкажіть про свої емоції терплячому співрозмовнику чи заведіть щоденник, куди вечорами зможете записувати свої думки, переживання, почуття.
Рекомендація від психологів: кожного дня записуйте три речі, за які варто бути вдячними у цьому житті. Це допоможе вам зосередитися не на своїх невдачах, а на тому, у чому вам по-справжньому пощастило.
2. Позбавтеся відчуття сорому
Звільнення багатьма сприймається як удар нижче пояса. Люди звинувачують себе й ображаються на колишніх колег. Само собою, такі почуття затьмарюють життя, підривають здоров’я й абсолютно не мотивують.
Деякі дослідження показують: цей досвід переживається менш болісно, коли мова йде про масові скорочення. Особливо, якщо ми розуміємо, що поточні зміни – тимчасові.
Як позбавитися від почуття сорому? Ось що говорить Роберт Ліхі, доктор психології, директор Американського інституту когнітивної терапії й автор декількох популярних книг про ментальне здоров’я:
-
перестаньте думати, ніби всі навколо вас засуджують – багато проходили через подібне самі;
-
зрозумійте, що вашої провини в цій ситуації немає – ви ж не контролюєте світову економіку;
-
намагайтеся поводитися як зазвичай і не нехтувати спілкуванням із близькими;
-
що більше ви будете контактувати (дистанційно) з людьми, то більше шансів знайти нову роботу.
3. Перестаньте мучити себе
«Легко сказати», – думаєте ви, і маєте рацію. Хвилюватися в такій ситуації цілком природно. Нехай у своїй голові ви ставите собі вічні запитання й переживаєте про своє майбутнє. Дайте волю емоціям.
Уявіть, що ви – це ваш друг. Як довго ви готові плекати й терпіти чужі страждання? Тільки-но ви відчуєте себе трішки краще, запитайте себе: що далі? Замість того, щоби гадати про майбутнє й копатися в минулому, складіть план дій і зафіксуйте його на папері. Якщо вас мучать конкретні побоювання, виписуйте їх і придумуйте способи вирішення.
Якщо ви розумієте, що поки не можете зробити нічого конкретного, аби впоратися з якимось життєвим викликом, спробуйте це прийняти.
Лайфхак від Роберта Ліхі: уявіть, ніби ваші тривоги – це нав’язливий оператор або бот, який телефонує вам, щоб прорекламувати новий продукт. Нормальна реакція в такому випадку – просто вимкнути телефон.
4. Змініть своє ставлення до ситуації
Для багатьох сидіти без роботи – досить незвичайний досвід. Але його не варто трактувати ані як канікули, ані як трагедію. Це не кінець світу, це просто перехід. Сприймайте цю ситуацію як перерву й підготовку до нової роботи.
Якщо ви ніяк не можете звикнути до нової реальності, спробуйте поговорити зі знайомими фрілансерами, запитати їх, як вони справляються із ситуацією непостійного заробітку, чим займають свої дні, коли не працюють над проєктами.
5. Погляньте на себе по-новому
Як бути, якщо ви звикли ідентифікувати себе зі своєю професією? Саме час це змінити: сьогодні важливо формувати багатогранну особистість. Почніть із простого й подумайте про свої соціальні ролі: ви не тільки адвокат, ви також чоловік/дружина, син/дочка, брат/сестра, меломан, власник/ця собаки тощо.
Розглядайте свою ідентичність як кругову діаграму, у якій кожен сектор зображує одну з частин вашої особистості. А робота в ній – усього один з елементів, але він не описує вас повністю.
Завдяки такій невеликій зміні у свідомості перед вами відкриються нові можливості. Подумайте: якій частині свого життя ви приділяли недостатньо уваги? Які зі своїх навичок ви хотіли б розвинути й зміцнити? Можливо, це час, щоб переглянути свої пріоритети, бажання й навіть подальший кар’єрний шлях.
6. Переходьте в наступ
Трохи заспокоїлися? Думки вишикувалися в стрункі рядки й вимагають дій? Що ж, тоді саме час усвідомити, що втрата роботи – зовсім не катастрофа, а відкриті двері для нових можливостей та незвіданих перспектив.
Дійте: дивіться освітні вебінари та інтерв’ю фахівців сфери, у якій ви хочете працювати, розмістіть резюме на сайтах пошуку роботи, підпишіться на розсилку вакансій, самі розсилайте резюме в компанії, що вас цікавлять, – шукайте своє нове місце!
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
11000
10692
460
26
229
11
544
114
251
15
330
60
1969
198
252
9
257
18
303
28
369
55
498
64
756
161
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Ужгороді та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26911 грн.
Jobs.uz.ua
- 8665 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...