Як описувати професійні навички в резюме
Резюме – основний документ, за яким роботодавець шукає свого ідеального спеціаліста в компанію. Роботодавець ретельно підбирає робітника і запрошує лише тих, хто ідеально підходить за вимогами.
Головними пунктами, за якими роботодавець відшуковує спеціаліста в компанію, є його досвід роботи та набуті навички, які повинні відповідати вимогам вакансії. Існують ключові навички роботи, наявність яких допоможе вам вигідно подати себе в очах рекрутера.
Для багатьох спеціалістів визначення своїх ключових навичок викликає труднощі: підібрати потрібні під відповідну вакансію, розібратися, де саме розмістити їх в резюме, оформити їх відповідно.
Особливості розділу навичок
Розділ навичок в вашому резюме дає змогу роботодавцю побачити, якими навичками вашої посади ви володієте. Розділ про трудовий стаж не завжди може розкрити це питання в повному обсязі.
Щоб скласти розділ, достатньо зазначити:
назву розділу;
використати ненумеровані списки, щоб їх розділити;
уникати суцільного тексту, що робить список нечитабельним;
перелік навичок, якими ви володієте.
А ось наступного краще не робити зовсім:
зазначати ті навички, яких немає в вакансії;
писати навички без прикладів або практичного набутого рівня;
плутати особисті й професійні навички.
Часті помилки при написанні в резюме розділу навичок наступні:
використання шаблонних фраз, які відштовхують увагу роботодавця;
зазначення недоречних навичок на конкретну посаду;
абстрактне зазначення умінь, що не дають повної інформації про них;
різнобійне зазначення навичок: другорядних й головних;
зазначення особистих якостей характеру замість умінь;
забагато або занадто мало зазначених умінь.
При складанні переліку набутих навичок будьте чесними й докладними, але не фіксуйте всі навички, що вам відомі. Оберіть найважливіші, які зацікавлять вашого роботодавця. Це і виглядатиме більш солідніше.
Існують два типи навичок для вашого резюме, які цікавлять роботодавця найбільшим чином: професійні навички «hard skills», гнучкі навички «soft skills».
Перші допомагають спеціалісту виконувати його повсякденні завдання, іншими словами професійні спеціалізовані навички. Сюди можна віднести: знання мов, відповідного програмного забезпечення, методи та технології роботи тощо. Другі допомагають в комунікації та робочому процесі досягати цілей та вирішувати труднощі: соціальні навички, комунікативність, креативність, особисті якості тощо.
Звісно ж, максимальна наявність hard skills ціниться вище, але при великій конкуренції роботодавець звертає увагу на наявність soft skills і їх кількість. Тож обов’язково зазначайте обидва типи навичок, це може спрацювати й допомогти вам при працевлаштуванні.
HR-менеджери залюбки діляться досвідом співбесід та топових навичок, наявності яких приділяють особливу увагу. Вони завжди потрібні роботодавцям і цінуються найбільше.
ТОП-ові професійні уміння:
аналіз, прогнозування, моделювання ситуацій;
математичні науки;
хмарні обчислення та використання інформації;
уміння керувати людьми.
ТОП-ові гнучкі уміння:
уміння працювати в команді;
уміння слухати;
вміння швидко адаптуватися до обставин;
високий рівень таймменеджменту.
Розміщення розділу навичок буде залежати від того, який формат резюме ви оберете, але найчастіше використаний – після зазначених місць роботи, і це досить логічно, щоб можна було зручно прослідкувати зазначену вами інформацію, щоб збільшити свою трастовість, закріпити ваші вміння та навички рекомендаційним листом. Ви також можете додати позначку рівня своїх знань:
початковий, середній, експерт.
Початковий – базовий рівень, зазначає, що ви знайомі з навиком, маєте
теоретичне підґрунтя, але не мали ще можливість їх використовувати. Середній – ви вже маєте незначний досвід роботи з цим навиком, але ще є куди рости й напрацьовувати це уміння. Теоретичне підґрунтя допомагає відпрацьовувати його на практиці, але ще вимагає удосконалень. Експерт – ви маєте практичний досвід відпрацьованого уміння й можете показати його в будь-який час.
Така подача допоможе роботодавцю більше розуміти ваші скіли й надати змогу роботодавцю розглядати вашу кандидатуру.
А зараз лайфхак: чим точніше список навичок відповідає зазначеній вакансії, тим вірогідніше, що саме ваше резюме потрапить на стіл роботодавцю та отримає його персональну увагу. Залишиться лише навчитися правильно подавати список, щоб роботодавець правильно зчитував їх посил. Наприклад, під умінням «вмію працювати в команді над одним проєктом» менеджер з персоналу зчитує – спеціаліст володіє навичками командної роботи. Або «можу швидко пристосуватися до складних обставин», що роботодавець розуміє як володіє вмінням «гнучкості в будь-яких складних обставинах». Такі формулювання вам допоможуть влучити прямо в серце роботодавця та завоювати його увагу.
Ще декілька особистих порад, які можуть значно покращити ваш розділ навичок:
кожен розділ резюме повинен бути оригінальним і не повторюватись;
перед написанням списку навичок складіть повний перелік ваших soft skills й hard skills, щоб краще орієнтуватися та сконцентруватися на найбільш значних; наведіть докази на найголовніші та вагоміші уміння.
Якщо ви маєте навички в пошуку партнерів під проєкти, то зазначте свій найкращий кейс; обов’язково подивіться на приклади складання резюме ваших конкурентів й запозичте найкраще.
Якщо ви не знаєте, які навички вже придбали й відпрацювали
Щоб зрозуміти, які навички ви вже маєте, напишіть коротку автобіографію, яка вам також знадобиться при працевлашутванні. Зазначте в ній важливі події власного життя: юності, навчання і професійної діяльності. Заповнюючи інформацію про освіту, професійну діяльність, виділіть улюблені заняття і досягнення. Згадайте, за що вам дякували і заохочували. Відзначте близько семи
основних подій – так у вас з'явиться розуміння своїх ключових умінь.
Ви також можете попросити друзів або колег оцінити вас, а після перевірити, наскільки ці вміння у вас розвинені. Спробуйте скласти 10 умінь, заснованих на якихось досягненнях у житті. Розмістіть ці досягнення в ранжированому порядку і зафіксуйте найважливіші.
Якщо розумієте, що вам не вистачає ключових умінь, але не можете зрозуміти які саме, вам допоможе спілкування з фахівцем. Знайдіть спеціаліста, що займається діяльністю, про яку ви мрієте і досягнув висот, до яких ви прагнете. Попросіть його розповісти докладніше про тонкощі бажаної роботи. Проаналізуйте, чого вам не вистачає і що ще необхідно для досягнення аналогічних результатів. Попросіть фахівця оцінити ваші знання і попросіть проаналізувати їх. Додати ті, які стануть
в пригоді у вашій сфері діяльності. Дізнавшись потрібну інформацію, буде легше зрозуміти, придбати і розвинути необхідні вам вміння.
Розділ навичок є одним з основних в резюме, що презентує набуті вміння спеціаліста протягом всього його професійного досвіду. При складанні резюме зазначайте основні та другорядні уміння, що допомагають вам в роботі.
Орієнтуватися в вашому професіоналізмі допоможуть зазначені вами рівні набутих навичок.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
11000
10692
460
26
229
11
544
114
251
15
330
60
1969
198
252
9
257
18
303
28
369
55
498
64
756
161
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Ужгороді та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26911 грн.
Jobs.uz.ua
- 8665 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...