Правдива брехня

Правдива брехня

Ми вже якось звикли до потоку різної реклами, яку бачимо по телевізору, чуємо по радіо і помічаємо на білл-бордах і сторінках газет. Вона обіцяє нам комфорт, розкіш, здоров'я, багатство і престиж, але ми ж все-таки розуміємо, що це все красива казка і напевно блеф. Хоч і в законі. Отже, до яких же трюків удається сучасна реклама, щоб дурити нас, залишаючись чесною?

Кава з колагеном

Такий оригінальний продукт запустила на ринки Сінгапуру одна з відомих міжнародних компаній. Колаген — це природний білок, який міститься в наших сполучних тканинах (суглобах і шкірі, наприклад) і забезпечує їх міцність; а тому, запевняють виробники вищезазначеного напою, їх продукт допоможе виглядати молодше, позбавитися від зморшок і уберегтися від артритів. Що ж, колаген дійсно робить нашу шкіру пружною, а суглоби міцними, саме тому його включають до складу багатьох косметичних засобів. Проте користь від його споживання всередину ніким не доведена. Якраз навпаки — незалежні експерти стверджують, що цей білок не може всмоктатися нашою травною системою, а, отже, пройде через неї без будь-яких наслідків.

Шампунь з вітамінами

Що правда, те правда — вітаміни необхідні нашому волоссю. При дефіциті таких вітамінів, як А, D, В12, В1 і РР, вам загрожують різні проблеми з шевелюрою від кінців, що січуться, до облисіння. І багато виробників косметичних засобів не забули цим скористатися — скільки флакончиків з шампунями майоріють маркуванням «З вітамінами», «Збагачений живильними речовинами» і тому подібне — купуй - не хочу. Біда тільки в тому, що ці найнеобхідніші нам вітаміни... не всмоктуються через шкіру голови, а через волосся і поготів. Споживати їх треба у вигляді пігулок, харчових добавок або просто в природному стані — разом з їжею. Але ніяк не через шампунь.

Натуральна косметика

За цю горду назву виробник часом просить ціну в півтора-два рази вище середньої на ринку. А то як же: натуральні компоненти, сила природи і таке інше... Але що насправді криється під такою «натуральністю»? Якщо розібратися, нічого не коштує зайвих грошей. Так, до складу якого-небудь гелю для душу дійсно може входити екстракт алое, наприклад. Але подивіться на етикетку: у складі він буде вказаний на передостанньому-останньому місці, а це означає, що його масова частка в пляшці — мінімальна. А зараз подивіться, що стоїть на першій позиції: якщо мова йде про будь-який гігієнічний засіб, то в 90% випадків це буде лаурилсульфат натрію (odium lauryl sulfate або SLS). Призначення цієї хімічної речовини — очищати, утворювати піну і створювати основний об'єм власне гелю, причому на шкіру сульфат справляє дратівливу і висушуючу дію. Як думаєте, що переможе — пом'якшувальний, але мізерний алое, або всемогутній SLS? З іншого боку, початковою сировиною для отримання будь-яких мильних основ є тваринні і рослинні жири — тобто, ті ж природні компоненти. Тут вже постає питання термінології: рахувати таку косметику натуральною чи ні? Як би там не було, переплачувати за семантичні тонкощі не варто.

Олія без холестерину

Це трюк практично хрестоматійний, тому що удаються до нього майже всі виробники рослинних олій. Користуючись мало не марновірним страхом населення перед загадковим холестерином, вони безсоромно розставляють попередження «Без холестерину!» на свої продукти — соняшникову, оливкову, льняну і інші популярні в народі олії. Фокус в тому, що холестерин, за природою своєю, міститься виключно в тваринних жирах. Отже, якщо ви не готуєте на свинячому салі, можете його не боятися.

Низькокалорійний сир

З'явився продукт з такою назвою відносно недавно — раніше-то виробники просто писали на пачці відсоток жирності продукту, а зараз безсоромно користуються масовою дієтоманією і пишуть «низькокалорійний». Якщо ви підсіли на такі «дієтичні» ласощі, поспішаємо вас розчарувати. Напис «низькокалорійний» означає тільки те, що продукт менш калорійний, ніж інший з того ж товарного ряду, проте абсолютний (а не відносний) зміст калорій може виявитися не таким вже «низьким». До того ж масова частка жиру в такому сирі деколи досягає 7-8%, що зовсім не є дієтичною нормою. Рахуйте самі: у пачці 200-грама такого сиру близько 15 грамів жиру, тоді як добова доза для людини вагою в 60 кг не повинна перевищувати 20-22р.

Пляшки обробляємо парою

Надтехнологією по дезинфекції скляної тари хвалився один з виробників пива. Рекламний ролик компанії свідчив, що перед розливом пива всі пляшки обробляються парою, завдяки чому жодна бактерія не має шансу на попадання в напій. Що ж, технологія дійсно надійна — ніхто не сперечається. Не дарма ж нею користуються практично всі виробники подібної продукції і, більш того, кожна друга господиня, що коли-небудь робила домашні заготовки.

Миючий засіб... від грипу

Це, мабуть, один з останніх рекламних «перлів» на споживринку. В розпал грипозного сезону багато виробників миючих засобів для посуду і навіть меблів забезпечили упаковки своєї продукції написом «Вбиває вірус грипу» (а подекуди — навіть «свинячого грипу»). І як завжди, обдурили, не збрехавши. Правда в тому, що миючі засоби дійсно видаляють віруси з різних поверхонь і це, безумовно, перешкоджає розповсюдженню грипу і іншої зарази. Проте, похвалитися цим може будь-яка пінка або гель для вологого прибирання — головне, протерти все ретельно, а післяь - гарненько вимити руки. До речі, як говорять лікарі, набагато більший ризик заразитися грипом виникає при контактах з носієм — розмові, дотику, навіть сумісній поїздці в метро. А від цього жодні миючі засоби вас не врятують. Джерело: biznesgid.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад