Внутрішній імідж сучасного керівника

Імідж - це думка, що містить оцінку, а оцінка формує готовність діяти - психологічну установку. Працюючи над іміджем, свідомо управляючи враженням про себе, керівник формує в підлеглих, колег, клієнтів психологічну установку стосовно себе, що може працювати як на добробут компанії, так і навпаки.

Цією установкою може бути, наприклад, намір вибудовувати ефективні відносини, довіряти, поважати, більше спілкуватися, бути відкритим, лояльним, виконавчим. Або навпроти, прагнути до конфронтації, грубити, підозрювати, плести інтриги й ін.

Якщо імідж позитивний, що означає позитивну установку, то результати діяльності, переговорів, проектів будуть більш успішними. Якщо імідж негативний, зрозуміло, що це негативно впливає на результати діяльності.

Таким чином, імідж керівника в очах своїх співробітників може вплинути на компанію в економічному сенсі.

Питання створення іміджу, керування враженням, формування «правильного» іміджу — досить багатогранний і складний. Підкреслю, що в іміджі та враженні немає дріб'язків. Грамотне вибудовування іміджу — наука та мистецтво одночасно. У діловому спілкуванні, у керуванні людськими ресурсами немає дріб'язків.

Важливо все - як керівник одягнений, що транслює його зовнішній вигляд навколишнім, як пахне керівник, якою є його зачіска, як він рухається, з якою силою потискує руку, що написано на його обличчі, яка постава, як близько він може дозволити собі підійти до підлеглого, якою фразою він привітає людей, як дивиться їм в очі, як звучить його голос, як він розпочинає ділову бесіду, як вимовляє компліменти та критику, чим він закінчує ділову розмову, чи вміє говорити по телефону та наскільки він знайомий з етикетом електронного листування та багато чого-багато чого іншого.

Отже, імідж керівника - це ціла структура, що складається з окремих деталей. Спробуємо розглянути їх окремо.

Зовнішній вигляд

Професійна діяльність у діловій сфері припускає наслідування нормам ділового етикету. Етикет - правила поведінки, встановлені норми звернення в будь-якому соціальному середовищі, своєрідні інструкції з поведінки, стиля, манер, що прийняте, а що ні, що схвалюється в даному середовищі або організації, а що - ні. Тому неможливо стверджувати, що це є лише особистою справою кожного, як він виглядає на роботі, як оформлена його зовнішність. Особливу важливість здобуває грамотне вибудовування та підтримка позитивного іміджу з урахуванням корпоративної культури компанії. Важливо враховувати, що зовнішній вигляд співробітника - це своєрідна візитна картка. Адже «одяг говорить без слів». За тим, як виглядає персонал, які манери співробітників, клієнти складають враження про всю компанію - її надійність, респектабельність, стійкість й т.д.

Що робити, наприклад, якщо менеджер - відмінний керівник і фахівець, приходить на роботу в несвіжій сорочці, іноді в майці - лякає клієнтів... Уже й говорять йому прямо, що треба надягти діловий костюм, а він начебто не чує. У такій ситуації допоможуть корпоративні стандарти зовнішнього вигляду (корпоративний дрес-код). Або, наприклад, жінка носить на роботу спідницю довжиною 30 см. Її не сприймають всерйоз в якості співробітниці через «неділовий зовнішній вигляд», і переносять таку думка на всю компанію.

Нав'язувати нічого не потрібно. Необхідно усно, а краще у вигляді внутрішньофірмового стандарту раз і назавжди домовитися, як прийнято одягатися та оформлювати зовнішність у компанії. Якщо це бізнес-організація, то це, безумовно, діловий стиль. Такий підхід допоможе уникнути непорозумінь і конфліктів.

Вдома як в офісі

Нерідкісними є випадки, коли начальник втручається в особисте життя підлеглих у неробочий час (наприклад, пізній дзвінок додому з метою «терміново обговорити невідкладне питання»). І тут встає питання про те, наскільки це правомірне, особливо якщо такі випадки нерідкісні.

Керівникові важливо мати на увазі, що робота - це ще не все життя підлеглого. І чим більш різноманітною, повноцінною, насиченою буде неробоче життя співробітника, тим він буде ефективнішим на роботі. Якщо ж у співробітника нічого крім роботи немає, наприклад, родини, друзів, захоплень, то це для професійного керівника - тривожний сигнал. Це може означати, що в особистості такого підлеглого є якісь дефіцити, занадто вузька картина світу, якісь психологічні складності.

Саме тому, з огляду на те, що часто співробітники працюють протягом багатьох годин, ефективні бізнес-організації беруть на себе відповідальність за позаробоче життя персоналу - організовують відпочинок для співробітників, часто з родинами, влаштовують заходи для дітей, заповнюють культурний вакуум, даруючи або нагороджуючи квитками до театру, кіно, на екскурсії, влаштовують корпоративні спортивні змагання або орендують фітнес-центр, вирішують побутові питання на роботі - до офісу приїжджає хімчистка, консультант з агентства нерухомості й т. д.

Якщо керівник телефонує підлеглому додому та пропонує обговорити невідкладне питання - це дурний тон і зневага особистості співробітника, відмова йому в повазі. Це говорить і про те, що такий керівник неефективний. Така ситуація можлива тільки у випадку гострої потреби, форс-мажору.

На нараді

Стиль поведінки на нараді залежить від особистості першої особи, корпоративної культури та культури проведення нарад. Золоте правило критики: критикувати наодинці, причому не особистість, а її дії. Важливо берегти достоїнство співробітника: принизити людину легко, а що далі? Швидше за все, принижена людина - навіть якщо її правильно критикували, але при всіх, - буде деморалізована і малоефективна. Протест, озлобленість, агресивність, спроба пошуку винних - навіщо такі реакції підлеглого потрібні успішному керівникові?

Навпроти, підтримка, бесіда про шляхи вирішення питання, конструктивна розмова, спокійний обмін думками - ось що дає управлінський ефект. А ось хвалити, навпаки, важливо при всіх і за найменші успіхи! Підкріплення успішної поведінки - це стимул для подальших трудових подвигів. Похвала ніколи не буває зайвою. Дати підлеглому знак, що його праця й успіхи помічені, - дуже важливо. Повага, висловлена у вигляді похвали при всіх - це «психологічний хліб» для підлеглого. Часто керівники заощаджують на добрих словах. Це груба управлінська помилка.

На корпоративній вечірці

Здавалося б, відпочинок є відпочинок, навіть для великого начальника. Але це не зовсім так. Для керівника фірми корпоративна вечірка - це теж частина роботи, тому на ній має сенс підкоряться деяким правилам і продумувати кожний дріб'язок, починаючи від місця проведення заходу та закінчуючи часом свого відходу.

Пити краще в міру - це аксіома, причому не тільки для начальників.

Де проводити вечірку - залежить від корпоративної культури та ступеня багатства фірми. Розважатися краще активно, а не під час застілля. Іти краще раніше за інших і непомітно. Нехай люди вільно зітхнуть. Адже яким би чудовим не був керівник, однаково всі співробітники розуміють, «хто в будинку хазяїн, хто тут платить» і завжди почувають (усвідомлено або неусвідомлено) око начальника. Часто керівники це заперечують. Але це факт.

Інтриги

Вони рано чи пізно можуть виникнути. І завдання керівника - якомога швидше вирішити ситуацію та зробити так, щоб у майбутньому звести до мінімуму можливість появи цих проблем.

Одне з першочергових завдань тут - створення конструктивної ділової атмосфери в організації. Якщо персонал кинутий, ніхто за нього не відповідає, а начальник ніколи не замислюється про те, що таке людські ресурси, то, зрозуміло, будуть кризи, стагнація, плинність кадрів, втрата продуктивності, відлякування клієнтів і т.д.

Важливо пам'ятати управлінську аксіому: «Тільки задоволений внутрішній клієнт може забезпечити задоволеного зовнішнього клієнта». Якщо внутрішній клієнт, тобто весь персонал, не задоволений, то чекати, що зовнішні клієнти - ті, хто несуть у компанію гроші - будуть задоволені, - не доводиться.

Джерело: http://www.zevsportal.ru/

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад