Кому "світить" кейс-перевірка?

Які тільки способи перевірки кандидатів на вакансії не вигадують роботодавці! Але їх можна зрозуміти: їм потрібний не "кіт у мішку", а співробітник, що дійсно зможе впоратися з посадовими обов'язками. Ваше ж завдання - довести, що ви саме той, хто просто конче необхідний практично кожному підприємству, що вам будь-яке випробування до снаги, у тому числі і кейс стаді (англ. case stady - дослідження, аналіз випадку).

Останнім часом кейс стаді набагато частіше, ніж колись, використовується при відборі кандидатів, як у великих, так і в невеликих, у тому числі нещодавно створених, компаніях.
Що це таке?

Кейс - це короткий опис реально можливої проблемної ситуації. І ваше завдання - запропонувати ефективне і конкретне рішення цієї проблеми. Ситуації вибираються з урахуванням того, щоб під час виконання завдання ви змогли наочно продемонструвати знання, уміння й навички, необхідні для майбутньої роботи. Наприклад, щоб перевірити, чи володіє кандидат на посаду логіста стратегічним мисленням, його можуть попросити розрахувати оптимальний у цих умовах товарний запас для складу в певних умовах. А претенденту на посаду директора нової філії компанії, з метою перевірити його організаторські здатності, запропонують підготувати конкретний план дій по створенню нової бізнес-структури. При цьому майбутній керівник повинен буде вкластися у відзначені в завданні бюджетні і часові рамки.

Ситуаційні завдання для кандидатів на різні посади можуть бути вигадані на перевірку різних якостей: комунікабельності, уміння працювати з претензіями, прогнозувати зміни і так далі. І в кожному з випадків ви повинні запропонувати конкретні дії, а не теоретичні викладки.
Кому "світить" кейс-перевірка?

Як правило, кейс-метод використовується при оцінці кандидатів на менеджерські посади різного рівня: фінансових менеджерів, менеджерів з продажу, керівників вищої і середньої ланки.

Форми проведення кейс-перевірки теж можуть бути різними. Наприклад, для менеджерів з продажу такі випробування найчастіше проводяться у вигляді рольових ігор, коли один з кандидатів відіграє роль "продавця", інший - роль "покупця". Ким би ви не були в такій грі - ваше завдання активно в неї включитись, "увійти в образ", а не міркувати про те, як і що потрібно робити.

Кандидатам на керівні посади в багатьох компаніях пропонують письмово або усно описати свої дії для вирішення проблеми, зазначеної в кейсі. Як правило, час, відпущений на цю роботу, строго обмежено. Тому не варто замахуватися на створення рішення, яке по обсягу нагадуватиме "Війну і мир". Пишіть коротко і по суті, без зайвої деталізації, у вільній формі. І пам'ятайте: головне, що від вас потрібно, - це конструктивні пропозиції для вирішенням проблеми з обґрунтуванням, чому ви вибрали саме цей, а не інший шлях до світлого майбутнього.
Можливі варіанти

Привести обґрунтування рішення необхідно для того, щоб роботодавець оцінив ваші аналітичні здатності, уміння застосовувати теоретичні знання на практиці. За словами багатьох керівників підприємств, саме ці показники - головний результат роботи з кейсом.

- Практично жодне з реальних завдань не має єдиного, вірного на всі 100% рішення. Отже, тим, хто проходить кейс-перевірку, немає сенсу вгадувати "найправильніший варіант". Його просто не існує. Вибирайте той варіант, який вважаєте найбільш ефективним у заданих умовах кейсу, і аргументовано відстоюйте свою думку.

Хід ваших думок, ваш аналіз ситуації, уміння досягати поставлених цілей - от що в першу чергу привертає увагу роботодавців. Якщо вам вдасться їх зацікавити - ви одержите роботу. Ну, а якщо здивувати оригінальністю ідей не вийде - теж не біда. По-перше, цей роботодавець не єдиний у Києві, є і інші, які, цілком імовірно шукають саме такого співробітника, як ви. По-друге, пройшовши кейс-тестування, ви придбали досвід, що напевно вам ще знадобиться.

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад