Чим ще корисні кейси?

Чи потрібно студентам розв'язувати кейси та що чекають від випускників роботодавці, розповідають партнери всеукраїнського чемпіонату з розв’язків бізнес-кейсів Case Champ.

Чи допоможуть тобі теорія і диплом?

400 тисяч студентів випускається в Україні щороку. Нелегко конкурувати, відштовхуючись лише від назви твого університету чи кольору диплому. За словами Анни Дорошук, HR бізнес-партнера "Славутич", Carlsberg Group, без сумніву, багато університетів в Україні надають дійсно гідну основу з профільних дисциплін. Проте, якщо говорити про загальну підготовку українських студентів, слід відмітити, що після закінчення університетів студентам потрібно вдосконалювати знання, як з теоретичного, так і з практичного підходу. Можливо, це загальна проблема такої традиції, що дісталася нам у спадок 19 років тому, а для відновлення та становлення нової традиції ще не пройшло достатньо часу та інвестовано не достатньо засобів. Наша система поки орієнтує не на здобуття фундаментальних знань, що мають діставатися в ідеалі саме в університетах, а вчить «пошуку рішень в екстремальній ситуації перед іспитами".

Де взяти практичні навички?

Сухої завченої теорії сучасному випускнику, щоб влаштуватися на роботу в міжнародну компанію, буде мало. Олександр Різенко, спеціаліст з інтелектуального маркетингу kmbs (Києво-Могилянська бізнес-школа), зауважив, що за сьогоденних конкурентних умов, єдине, за що цінують роботодавці потенційних працівників, – це вміння мислити та швидко приймати рішення. А саме цьому можна навчитися в процесі аналізу та обговорення кейсів. При цьому рішення не повинні бути стандартними чи такими, що лежать "на поверхні"; ідеї мають бути цікавими, неочікуваними, інноваційними, конкурентними та ефективними. Окрім цього, ситуативні вправи дають можливість відчути себе власником компанії та зрозуміти: як це – вирішувати долю підприємства та сотень працівників (при цьому не ризикуючи власними фінансовими ресурсами). Аналізуючи кейс, студенти вчаться систематизувати інформацію та брати до уваги лише те, що має значення для прийняття рішень.

Чим ще корисні кейси?

Інвестиційна компанія Phoenix Capital використовує кейси під час проведення асесмент-центрів. Вони дають можливість оцінити роботу кандидата в команді, а саме як він/вона взаємодіє з іншими людьми, генерує і відстоює свої ідеї. Як зазначив Сергій Хома, керівник відділу Human Capital and Communications, будь-які знання корисні тільки тоді, коли їх можна використовувати на практиці. Робота з кейсами дає таку можливість. І найголовніше, кейси, як правило, беруться з реального життя. А це дозволяє порівняти своє рішення з успіхами/ промахами реальних управлінців.

А ти підходиш?

За словами Тетяни Чернюк, бізнес-партнера роздрібного бізнесу Департаменту персоналу "Укрсоцбанку", криза в країні змусила замислитись та переоцінити підходи щодо підбору персоналу. Настав період, коли підвищились вимоги роботодавця до кандидата, а також помітна тенденція орієнтації кандидатів на підвищення вимог до самих себе. Внаслідок цього вибудовуються серйозні партнерські взаємовідносини між роботодавцем та кандидатом.

Ми запитали у компаній-партнерів Case Champ, якими вони бачать своїх майбутніх співробітників з числа вчорашніх студентів та якими навичками вони повинні володіти.

На думку пані Тетяни, не завжди професійні знання є головним критерієм відбору персоналу. В банківській сфері існують різні напрямки діяльності, де потрібна жага до знань, зацікавленість, спритність. Майбутній банкір має бути обізнаним, слідкувати за розвитком світової економіки та економіки країни, володіти сучасними знаннями, без яких не можна уявити бізнес. Найкращий кандидат – який проявляє активну життєву позицію, готовий реалізовувати стратегію банку та розвиватись, рухаючись вперед.

У Славутичі завжди відкриті для енергійних, цілеспрямованих та проактивних студентів – такі кандидати мають великі шанси почати професійний шлях у компанії, зазначила Анна Дорошук. "Звичайно, ми розуміємо, що на етапі випуску з університету не всі студенти володіють такими навичками або знаннями, що дозволять відразу віднести їх до групи досвідчених професіоналів. І це нормально. Усі колись тільки починали кар’єру. Проте, для нас є важливим наявність у кандидата досвіду волонтерства та роботи протягом студентських років (практики, стажування, проекти)".

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад