Тестування допоможе вибрати професію

Соціологічне дослідження довело, що оцінки студентів українських вишів корелюють з результатами, яких вони досягли під час зовнішнього тестування, що свідчить про належну якість останнього. Про це заявив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.

"Кореляція (співвідношення) між середнім балом сертифікатів зовнішнього оцінювання та середнім балом, отриманим студентами перших курсів, зарахованими на навчання в 2008 р. (за результатами зимової та літньої сесій), дорівнює 0,522. У світовій практиці оптимальним вважається показник, який дорівнює приблизно 0,3", - заявив Ігор Лікарчук.

Він констатував, що подібна кореляція свідчить про об'єктивний характер зовнішнього оцінювання випускників. "Можна говорити про високу кореляцію між зовнішнім оцінюванням і результатами навчання у вищих навчальних закладах. Це інформація насамперед для тих, хто поширює міф подібного змісту: "зовнішнє оцінювання нічого не вимірює", - констатував фахівець.

Дослідження, за словами Ігоря Лікарчука, було проведене в листопаді 2009-березні 2010 р. Національною академією педагогічних наук України, Інститутом соціології Харківського національного університету ім. В. Каразіна, журналом "Вісник. Тестування та моніторинг в освіті" і рядом громадських організацій за фінансової підтримки Міжнародного фонду "Відродження". Це дослідження проводилося з 22372 студентами з 26 вищих навчальних закладів різних типів і форм власності.

Ігор Лікарчук також заявив, що твердження, ніби незалежне зовнішнє оцінювання зруйнувало систему професійного відбору, яка існувала при українських вишах, не відповідає реальності.

На його думку, студенти, які "профорієнтувалися" при певних навчальних закладах, просто полегшували собі майбутній вступ, а за умови зовнішнього оцінювання одержали можливість обирати більш престижні заклади.

"Введення зовнішнього оцінювання різко змінило ситуацію. Курси, ліцеї, гімназії при університетах збереглися. Але їхні слухачі й учні почали подавати документи не в той ВНЗ, який їх "професійно відбирав", а в інший. Чому? Та тому, що, очевидно, ніякого професійного відбору та справжньої профорієнтації, як правило, не було. Домінували спрощені умови гри для тих, хто міг заплатити гроші за цей "профвідбір", - констатував Ігор Лікарчук.

При цьому він зазначив, що система незалежного оцінювання жодним чином не вплинула на можливості профорієнтації студентів.

"По-перше, система зовнішнього оцінювання не заборонила (або скасувала) проведення професійної орієнтації. По-друге, спеціальності, які пропонуються університетами, можливість навчання в конкретному виші повинні приваблювати майбутніх студентів. Останнім необхідно сформувати мотивацію до навчання, а не до полегшеного вступу. Адже давно відомо, що з того, хто випадково став студентом, гарного фахівця не вийде", - заявив Ігор Лікарчук.

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад