Як відповідати на заперечення керівника, обговорюючи підвищення зарплати?

Кінець року та початок наступного – гарний привід для співробітника, посилаючись на успішні результати, поставити запитання про збільшення до зарплати. За умови, звичайно, що справи компанії йдуть у гору, а сума збільшення не перевищує розумні межі. Але навіть у цьому випадку більшість керівників (природно) прагнуть скоротити, а не збільшити витрати на персонал. Тому, обговорюючи з підлеглим підвищення зарплати, вони висувають декілька типових заперечень, щоб вибити в співробітника ґрунт з-під ніг. Якщо ви плануєте розмову про збільшення, будьте до них готовими.

Відповідаючи на заперечення, пам’ятайте важливе правило: навіть якщо ви знаєте, що керівник говорить неправду, не викривайте його неправду під час обговорення. Ваше завдання - не боротися за істину, а дати зрозуміти, що підвищити зарплату вам однаково доведеться.

Ну а тепер розглянемо ці заперечення:

«У нас зараз немає грошей».

Не варто заперечувати це твердження, навіть якщо ви знаєте, що грошей у компанії достатньо. Краще переведіть розмову в більш конкретне русло: «Так, я розумію. Якщо прямо зараз із грошима складно, то коли я зможу розраховувати на вирішення цього питання?». Через зазначений строк поверніться до цієї теми. Якщо строк не вказується (або через зазначений строк вам дають ту ж відповідь), задумайтеся про звільнення.

«У нас стільки навіть начальник відділу/ директор/ і т.д. не одержує».

Виходячи з того, що ви запросили розумне збільшення, таке заперечення - швидше за все, лише психологічний виверт керівника. Не варто вплутуватися в суперечку про те, як заробляють інші співробітники – змініть напрямок розмови, жодним чином не реагуючи на цю репліку: «Я вивчив дані щодо ринку праці, і знаю, що в місті фахівці моєї кваліфікації одержують саме стільки. Тому й розпочав розмову про підвищення».

З одного боку, ви не заперечуєте порядок, який склався в компанії, з іншого боку, даєте зрозуміти, що вже вивчаєте вакансії, і довго тримати вас без збільшення не варто.

«У нас штатний розклад/система грейдів/бюджет, і ми не можемо вийти за ці межі».

Найчастіше, це не відповідає дійсності: деякий фінансовий «резерв» закладений у будь-якій системі, і його витрачання залежить від рішення керівника. Проте, озвучувати свою поінформованість і тут не варто. Просто запропонуйте проводити ваше збільшення як фіксовану щомісячну премію (з доходів підрозділу) до того моменту, як бюджет або штатний розклад буде переглянутий.

«Якщо підняти зарплату вам, то інші співробітники теж захочуть збільшення».

У відповідь пообіцяйте тримати в таємниці своє підвищення: «Я гарантую вам, що про підвищення моєї зарплати не буде відоме іншим співробітникам. Мені невигідно сповіщати про це колегам, так що я буду мовчати». Свою обіцянку обов'язково стримайте, інакше наступного разу не зможете розраховувати на збільшення.

І ще: якщо, незважаючи на будь-які ваші доводи, у підвищенні зарплати вам категорично відмовляють, це не привід, гордо ляснувши дверима, повернутися через п'ять хвилин із заявою про звільнення. Це лише привід задати собі нову мету - істотно підвищити кваліфікацію та, відповідно, свою вартість на ринку праці, а потім шукати іншу роботу.

Джерело: http://www.stepchange-career.com/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад