Цінувати час - важлива риса управлінця

Дуже часто саме нестача часу є головною причиною невдоволеності результатами діяльності ділової людини. У багатьох керівників виникають проблеми з розподілом часу.

Можна навести ряд факторів, пов'язаних з виконанням основних функцій керівника, які призводять до марнування часу.

При плануванні:

- немає мети, порядку виконання справ залежно від їхньої пріоритетності або плану роботи на день;

- мінливий порядок виконання справ;

- невиконання завдань до кінця;

- управління в умовах кризи;

- відсутність термінів виконання тієї або іншої роботи;

- нереалістична оцінка часу (спроби брати на себе занадто багато справ).

При організації:

- слабкі навички самоорганізації;

- дублювання роботи;

- невміння розмежовувати відповідальність і владу.

При роботі з кадрами:

- ненавчений (не відповідає роботі) персонал;

- нестача штату або, навпаки, роздутий штат;

- недостатня увага до підлеглих (вони залишаються сам на сам зі своїми проблемами – в результаті керівник багато чого мусить «переробляти»).

При управлінні:

- прагнення все робити самому;

- рутинні справи;

- невміння зацікавлювати певною справою інших;

- нездатність до координації зусиль і роботи в колективі.



Для керівників, які раціонально використовують час, характерні такі риси:

- дбайливе ставлення до свого часу, усвідомлення, що це безцінний ресурс;

- свідоме й цілеспрямоване використання часу для вирішення не одного, а кількох завдань відразу;

- уміння делегувати свої повноваження;

- підхід до розв'язання проблем заснований на оцінці його ефективності.

Проаналізувавши основні помилки, можна побачити, що в чомусь ви таки марнували час. А важливо використовувати його раціонально.



Для цього рекомендуємо:



1. Використовуйте час тільки на розв'язання найпотрібніших і найцікавіших проблем.

2. Розподіляйте час таким чином, щоб його вистачало для справ і відпочинку.

3. Не потрібно підганяти час. Не прагніть витиснути з нього більше, ніж це можливо, бо виснаження організму забере потім у вас більше енергії, часу.

4. Якщо для вирішення справи маєте багато часу, то використайте зекономлений час з користю для справ і сім'ї.

5. Уникайте неорганізованих людей, що відбирають у вас час або хочуть виграти його для власних інтересів.

6. Намагайтеся спростити буденні справи, аби мати час для пізнання навколишнього світу.

7. Не відкладайте роботу, а виконуйте її одразу.

8. Ніколи не говоріть, що не варто чогось починати, бо мало часу: час дасть відповіді й зробить своє.

9. Бажано планувати свій час на день, тиждень, місяць, рік, а потім робити самоаналіз: чим збагатилися і як розпорядилися часом.

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад