Перехід на нову роботу - піти красиво та добре почати

Перехід на іншу роботу - відповідальний момент в будь-якій кар'єрі. Кажуть, що вдалий початок нової діяльності - це гарне завершення всіх справ на попередньому місці. Як піти красиво і витягти максимум користі з отриманого досвіду? Про що потрібно пам'ятати, починаючи нову роботу, як не упустити шанс залишити старі проблеми позаду?
Коли прийшов час іти
Універсальної відповіді на це питання не існує. Але одне з правил говорить: йди, поки не вибухнув і поки тебе не «захотіли піти». Якщо криза на роботі затягнулася, якщо ви не розвиваєтеся професійно, якщо відносини стали нестерпно важкими і це постійно впливає на справи, якщо робота стала вас мучити і спроби змінити ситуацію ні до чого не призводять, значить, прийшов час знову переглядати вакансії, сидіти над резюме , телефонувати по контактах, загалом - переходити до пошуку роботи. Чекати, поки настане колапс, а він рано чи пізно настане - у вигляді провалу важливого проекту, нервового зриву або глобального конфлікту, після якого вам вкажуть на двері, - просто немає сенсу. Тільки перед цим варто запитати себе, чи дійсно проблема в роботі або, швидше, в вас? В останньому випадку зміна місця роботи не допоможе, і досить швидко старі «болячки» повернуться. Втім, причини звільнення можуть бути різними, і далеко не завжди вони настільки «трагічні». Займана посада може просто стати нецікавою. Відсутність перспектив це також законний привід шукати нового роботодавця.
Підготувати грунт
Рішення прийнято - ви змінюєте місце роботи. Більше того, ваші пошуки увінчалися, нарешті, успіхом і нова цікава позиція вже у вас в руках. Здавалося б, можна зітхнути з полегшенням і махнути рукою на стару роботу і обридлого шефа? Не варто цього робити. Будь-яка робота - це ваш досвід і зв'язки, їх можна втратити або зберегти і примножити, все залежить від вас і від того, як ви зараз себе поведете. Зміна роботи, зрозуміло, ваша особиста справа, але коли доходить до звільнення, не варто весь час концентруватися тільки на собі. Кажуть, що кращий спосіб піти - це подбати про тих, хто залишається. В даному випадку достатньо продумати свої дії так, щоб ті, хто працює з вами, теж мали можливість підготуватися до зміни ситуації. Дотримуйтесь простих правил професійного етикету. Перше - про те, що ви збираєтеся звільнитися, начальство має дізнатися першим і особисто від вас. Чутки від третіх осіб виглядають некрасиво. Як би вам не хотілося поділитися з колегами новиною про роботу своєї мрії, яку вам тільки-но запропонували, утримайтеся. «Сарафанне радіо», як і раніше, найшвидший спосіб передачі інформації. Будьте впевнені, що шеф дізнається про ваш «секрет» вже завтра.
Друге - попереджати про те, що ви йдете, потрібно заздалегідь. Керівництву і колегам потрібен час, щоб скорегувати роботу. Не варто починати нову діяльність з «організації» глобального авралу на старому місці. З тієї ж причини потрібно обов'язково сумлінно довести до кінця всі розпочаті справи, щоб іншим не довелося їх «розгрібати» потім за вас.
Якщо вас захочуть утримати
Повідомити начальству про те, що ви звільняєтеся, може бути непросто, тому до розмови потрібно підготуватися заздалегідь. Важливо вибрати правильний момент, щоб все пройшло в спокійній обстановці. Але найголовніше - необхідно чітко сформулювати відповідь на питання про причини вашого рішення. Вона повинна бути конкретною, професійною та позитивною. Намагайтеся уникати негативних частинок в цій бесіді: «не підходить», «не влаштовує», «не хочу» тощо.
Будьте готові також до того, що вас захочуть утримати. У багатьох ситуаціях знайти заміну кваліфікованому співробітникові - дуже непросте завдання, і цілком імовірно, що начальство постарається зробити все, щоб переконати вас не йти. Збільшення зарплати, підвищення, додаткові пільги, навчання, поліпшення умов праці - все, про що ви довго та безуспішно просили, раптом стане можливим. Чи погоджуватися? На жаль, за рідкісним винятком, в цьому немає сенсу. Дуже часто роботодавець обіцяє в такій ситуації набагато більше того, що він реально готовий або може зробити. Йому просто потрібно виграти час. Якщо ви зважитеся залишитися, то швидше за все, вже через кілька місяців знову опинитеся на ринку праці, при цьому вигідну пропозицію від іншої компанії може бути упущено.
Нова робота - новий старт
Перехід на нове місце роботи - це нові можливості. Багато помилок і шкідливі звички можна залишити в минулому. Тут ніхто не знає про ваші промахи та недоліки, так що має сенс докласти зусиль і залишити їх на старому місці. Спробуйте проаналізувати проблеми, які найбільше заважали вам на попередній роботі. Можна скласти собі список того, чого ви не повинні робити на новому місці, щоб уникнути повторення конфліктів і невдач. Колись я працювала з людиною, яка ніколи не приходила на роботу вчасно. Начальство «лізло на стіну» і з'ясування відносин були майже безперервними. Потім вона змінила роботу, і через якийсь час я зустріла її колег по новій фірмі. «Як там наш спільний знайомий? Все так же пунктуальний?», - запитала я, очікуючи іронічної усмішки у відповідь. Але отримала цілком спокійну ствердну відповідь: «Та ти знаєш, він завжди приходить раніше за всіх». Ясно, що людина зуміла відмінно себе перевиховати, і нові колеги навіть не зрозуміли, чому я, власне, запитала про пунктуальність.
Техніка входження в новий колектив
У відносинах з колегами та керівництвом початок завжди повинно бути як можна більш обережним. Уникайте поспішних суджень і зайвих питань, що не стосуються роботи. Вам необхідно час для того, щоб скласти уявлення про людей, з якими належить працювати, зрозуміти, які відносини їх пов'язують, як побудована робота. Три головних правила новачка в колективі: слухати, спостерігати і бути позитивно налаштованим. Потрібно проявляти гарне ставлення до колег і готовність приносити користь команді.
Показати, що вас найняли не дарма
Завдання нового співробітника - справити хороше враження. І існує маса способів його вирішення. Керівниця однієї невеликої компанії розповідає про те, як фахівець, який щойно почав роботу, з'явився в її кабінеті з питанням: «Які три основні питання зараз потрібно вирішити?» Начальниця кілька здивувалася, але назвала три справи, які на той момент були її «головним болем. Новий працівник зробив якісь позначки у себе і, нічого особливо не прокоментувавши, вийшов. Через деякий час він з'явився знову зі словами: «Зроблено. Які наступні три?» Чи варто пояснювати, що ця людина справила незабутнє враження на керівництво, тому що завдання дійсно були вирішені. Начальник зізнається, що незважаючи на те, що співпраця з цим фахівцем не було безхмарною, цю історію вона ніколи не забуде.
Зрозуміло, можливість наслідувати такий приклад є не у всіх і не завжди, але мораль цієї історії в тому, що, приступаючи до нової роботи, важливо бути зацікавленим, проявляти конкретну ініціативу та ставити конкретні питання, і найголовніше - продемонструвати свій професіоналізм.
Ви повинні показати роботодавцю, що все заявлене у вашому резюме - правда. Вас найняли тому, що зацікавилися вашими навичками. Тепер час показати їх у справі.

www.zarplata.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад