15 питань, які допоможуть оцінити нову роботу

Отже, ви вже пройшли співбесіду, і вам на пошту прийшло запрошення приступити до обов'язків. Впевнені, що хочете там працювати? Чи не стане ця компанія вашою черговою помилкою? На які питання вам потрібно відповісти перш, ніж переступити поріг нового офісу?
Часом, перебуваючи в ейфорії від того, що ви нарешті знайшли роботу, ми забуваємо про те, що ризикуємо через кілька місяців усвідомити, що очікували від нового місця зовсім іншого - кращого. Нелегко правильно оцінити ситуацію. Процес пошуку роботи настільки повільний і напружений, що деякі в кінцевому підсумку приймають першу гідну пропозицію, особливо не вдаючись в детальне вивчення нової компанії. Це одна з причин, чому так багато людей розчаровується у своїй компанії, починаючи шукати щось ще, зрештою перестрибуючи з однієї компанії в іншу.
Навіть найцікавіша робота може просто не підійти особисто вам. Пропонуємо увазі читачів декілька питань, відповівши на які, можна прийняти вірне рішення в разі, якщо збираєтеся змінити посаду або навіть компанію.
1. Вам подобається організація, в яку ви збираєтеся влаштуватися?
Переконайтеся в тому, що ваші погляди з майбутнім роботодавцем не різняться. Ви будете почувати себе набагато комфортніше, якщо будете розділяти політику компанії.
2. Вам подобається працювати у великій або невеликий організації? Чи має це для вас значення?
Працюючи у великій компанії, у вас будуть такі переваги: широкий спектр навчальних програм, можливість кар'єрного зростання, додаткові виплати та пільги. Зазвичай у великих організаціях використовуються більш просунуті технології. До недоліків можна віднести той факт, що багато посад носять специфічний характер.
Перевагами роботи в маленькій компанії є: велике коло повноважень і відповідальності, тісні стосунки з керівництвом, можливість чітко розуміти, що саме ви робите для успішного просування компанії.
3. Ви хочете працювати в молодій компанії або в компанії з великим досвідом?
Цікаво допомагати становленню бізнесу. Проте рівень надійності таких компаній досить малий. Але хто не ризикує, той не п'є шампанського: якщо компанію чекає успіх, ви будете винагороджені як співробітник, який допомагав становленню процвітання, а якщо ні - що ж, вам доведеться звільнятися. А можна влаштуватися на роботу в молоду компанію, у якої шанси на успіх дуже великі.
4. Вам цікаво працювати в цій сфері? У вас є можливість повністю самореалізуватися?
Навіть якщо вас повністю влаштовує компанія та колеги, ви будете почуватися нещасним, якщо вам в тягар ваші повсякденні обов'язки. Зрозуміло, що досить складно однозначно оцінити свою майбутню роботу, але чим конкретніше ви будете представляти свої обов'язки, тим менше буде згодом розчарувань. Не соромтеся під час співбесіди задавати питання про свої майбутні обов'язки.
5. Наскільки ваша робота буде сприяти успіху компанії?
Спробуйте розібратися, в якій мірі виконувана вами робота буде важлива компанії.
6. Який робочий графік вас влаштовує?
У багатьох співробітників 8-и годинний п'ятиденний робочий тиждень, деяким доводиться працювати вночі, у вихідні чи свята. Деякі компанії попереджають про постійні переробки, тому що в іншому випадку ви не будете встигати закінчувати проекти точно в термін або тому, що так потрібно для зручності клієнтів. Подумайте, який графік роботи підійде саме вам.
7. Як довго співробітники затримуються в цій компанії?
Тут ситуацію можна трактувати по-різному. З одного боку, велика плинність персоналу говорить про погану ситуацію в компанії. Але з іншого боку, співробітники, які працюють в компанії тривалий час, часто поводяться досить зверхньо по відношенню до новачків. Придивіться до людей під час співбесіди? Вони щасливі?
8. Які кар'єрні можливості пропонує вам дана компанія?
Гарна робота передбачає, що ви отримаєте нові навички, підвищите свій дохід, просунетеся службовими сходами, у вас розшириться коло відповідальності. Відсутність перспектив знизить ваш робочий потенціал, у вас з'явиться відчуття розчарування, нудьги. Знайдіть компанію, в якій є можливість просування кар'єрними сходами, в якій ви зможете навчатися за допомогою спеціально розроблених програм. Дізнайтеся, чи планує керівництво ваше подальше навчання.
9. Які у вас перспективи?
Дізнайтеся у свого роботодавця, чи буде у вас можливість кар'єрного зростання. Якщо ви будете успішно працювати, то яку наступну посаду зможете отримати? Якщо так, то, скільки це займе часу? Чи будете ви єдиним претендентом на це місце або вам доведеться боротися за нову роботу на конкурсній основі з претендентами з вулиці? Чи зможете ви претендувати на іншу посаду не в своєму відділі в цій компанії або таке у них не прийнято?
10. Це довгостроковий кар'єрний крок?
Якщо ні, то що може запропонувати вам ця позиція? Досвід, ділові зв'язки? Як довго ви хочете розвиватися саме в цьому напрямку? Можливо, що ви, відповівши на це питання, зрозумієте, що досягти свого «стелі» у цій компанії буде дуже просто.
11. Чи будете ви відчувати себе комфортно, виконуючи ці обов'язки кожного дня?
Якщо ви хоч трохи сумніваєтеся, шукайте інший варіант. Якщо ви погодитеся і почнете працювати в цій компанії, то ризикуєте одного разу прокинутися і не захотіти йти на роботу в цю компанію, причому ні сьогодні, ні наступного дня, взагалі ніколи.
12. Чого від вас дійсно чекають?
Ви можете стикнутися з тим, що одного чудового дня ваш керівник вкаже вам на двері просто тому, що ви не справляєтеся зі своїми посадовими обов'язками. А все через те, що ви спочатку перебільшили свої вміння та навички, а роботодавець не помітив вашої реальної компетенції.
13. Чи будете ви пишатися тим, що працюєте в цій компанії?
Це не питання про те, наскільки успішна компанія на ринку. На нього краще відповісти інтуїтивно.
14. Чи буде вам комфортно працювати в цьому офісному приміщенні?
Досить часто людям не подобається той чи інший тип інтер'єру. Наприклад, якщо ви противник великих відкритих офісів, ви будете відчувати постійне роздратування через постійні телефонні дзвінки і голосні розмови колег.
15. Чи передбачаєте ви потенційні проблеми, які можуть виникнути в процесі роботи?
Якщо так, то ви повинні знати заздалегідь, чи зможете ви з ними впоратися.

www.career-intelligence.com

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад