Як запобігти брехні кандидатів на співбесіді

Усі кандидати трохи брешуть на співбесідах. Це неминуче. Як зробити так, щоб частка чесних відповідей істотно збільшилася?

Чесність - це не тільки моральна якість, але ще й бізнес-ресурс. Точна інформація про процеси в компанії, правдивий зворотний зв'язок, вміння бачити і визнавати свої помилки підвищують ефективність управління та бізнесу в цілому.

Переважна більшість людей зізнається, що їм доводилося говорити неправду. Статистика невблаганна: 80% людей брешуть щодня. Як ви думаєте, люди завжди чесно відповідають на питання про те, як у них справи? У них дійсно немає часу, коли вони так говорять? Вони завжди щиро кажуть: «Я радий вас бачити»? Якщо складеться певна ситуація, люди готові брехати. Питання полягає лише в тому, чи склалася така ситуація для конкретної людини. Люди брешуть не тільки коли повідомляють завідомо недостовірні відомості, а й коли спотворюють або приховують важливу інформацію. Будьте готові до того, що люди будуть говорити неправду, це неминуче. Правильне питання, яке варто задати: як зменшити ймовірність брехні? Як зробити так, щоб людині не хотілося брехати? Можу дати кілька порад.

Поважайте співрозмовника

Людям набагато легше говорити неправду, коли вони не поважають співрозмовника. Наприклад, збрехати співробітникові поліції часто не вважається чимось непристойним. Думаю, ви насилу згадайте ситуацію, коли ви говорили неправду людині, яку дуже сильно поважаєте. Цей принцип працює і у зворотний бік: достатньо висловити свою повагу людині, і ви істотно зменшите ймовірність брехні з її боку.

Не намагайтеся зловити співрозмовника на брехні

Продемонструйте, що ви готові довіряти тому, що говорить людина, і ніколи не намагайтеся зловити її на брехні. Хотілося б зазначити, що такої помилки часто припускаються навіть досвідчені HR-фахівці. Піймавши людину на брехні, ви з великою ймовірністю зіпсуєте з нею стосунки. Навіть відчуття того, що ви намагаєтеся зловити людину на брехні, істотно знижує до вас довіру. Співбесіда не повинна проводитися у форматі допиту. Мета співбесіди - знайти потрібного співробітника. Якщо ви стикнулися з тим, що шукач бреше з важливих для вас питань, то це причина не брати таку людину на роботу, але не потрібно її викривати.

Навчіться створювати атмосферу довіри

Ситуаційні і проектні питання краще ставити в кінці. Відповіді на ці питання вимагають істотних зусиль з боку шукача, і задавати їх варто, коли вже є певний кредит довіри з обох сторін. Це питання про особисті якості людини, мотивацію, причини звільнення і пошуку іншої роботи.

Не ставте питань, відповіді на які вам не цікаві. Не ставте питання з метою заповнити паузу в розмові. Уважно слухайте, що вам говорять. Для цього рекомендую ознайомитися з технікою активного слухання. Досить поставити декілька уточнюючих питань, щоб дати іншій людині зрозуміти, що її слухають.

Покажіть свою обізнаність

Люди набагато менше брешуть, якщо є ризик, що їх викриють. Тому на співбесіді рекомендується штучно підвищити ризик викриття. Як цього досягти? У цьому може допомогти техніка надлишкової обізнаності. Підготуйтеся до співбесіди: подивіться сайт компанії, де людина працювала; дізнайтеся, хто був її керівником, чим вона займалася; які у компанії клієнти; де знаходиться офіс компанії тощо. Продемонструйте свої знання кандидату. Створіть враження, що ви можете особисто знати його колег по колишній роботі. Важливо підкреслити, що мета цієї техніки не в тому, щоб попередньо зібрати інформацію про кандидата; а в тому, щоб створити враження у кандидата, що ви знаєте більше, ніж є насправді. Ця техніка дозволяє вам суттєво знизити ризик отримання недостовірної інформації.

Проясніть життєву ситуацію шукача

Коротко записуйте те, що вам говорять на співбесіді. Люди набагато правдивіше відповідають на питання, коли бачать, що їхні відповіді фіксуються. Записуючи слова людини, ви стимулюєте її викладати свої думки більш чітко і коротко. Ця техніка також сприяє встановленню довірчого контакту з кандидатом, оскільки шукач бачить, що його відповіді цінні для потенційного роботодавця.

http://trud.gov.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад