Як подолати опір персоналу змінам

Люди завжди чинять опір змінам. Особливо в продажах. Для вирішення подібних проблем я розробив для себе просту послідовність дій, яка допомагає мені з мінімальним дискомфортом долати внутрішні розбіжності.

5 простих способів. 5 рівнів переконання

Рівень № 1. Пишіть все на папері

Будь-яке нововведення необхідно детально розписувати. Я раніше ігнорував даний момент. Намагався на словах все пояснити. І в більшості випадків, все обмежувалося кивками.

Почав писати на папері все, що необхідно донести. Перед зборами і планерками вручаю копію співробітнику для ознайомлення. Хвилин за 15 до.

«Уважно прочитай, осмисли і своїми словами розкажеш мені на зборах. Плюс чекаю питання. Але не менше трьох».

Як правило, 90% співробітників інформацію засвоюють і вбирають. Цього звичайно недостатньо, але все-таки. Витрати сил і нервів на пояснення і роз'яснення знизилися в кілька разів.

Рівень № 2. Заведіть зошит ознайомлення

Кожен співробітник, який прочитав нововведення, ставить підпис у журналі про те, що він ознайомлений з новими правилами або змінами.

Даний ритуал носить символічний характер, але привчає людей уважно читати те, що написано в положеннях. Працює на 100%.

Як мінімум людина спантеличитися серйозністю всіх моментів, які озвучені в інструкції. Як максимум, 10 разів подумає, перш ніж не зробити те, що від неї вимагається.

Рівень № 3. Велика презентація

Під час зборів необхідно влаштувати велике шоу.

Проектор, слайди. Проведіть справжнісіньку презентацію для співробітників. Опишіть всі позитивні моменти нововведень, розкажіть про переваги, проговоріть алгоритм дій кожного учасника і так далі.

Проведіть брифінг. Обговоріть всі складні моменти. Я, наприклад, завжди вимагав від кожного учасника мінімум по одному питанню. Людина, яка задає питання, щось починає думати, а значить засвоювати інформацію. Хороший прийом.

Для посилення ефекту зборів, зустріч можна записати на відео або аудіо. Камера або диктофон для цього прекрасно підійде. Запис можна викласти на сервер, щоб співробітники змогли ще раз прослухати зміст зустрічі (мало, хто буде слухати, звичайно, але факт наявності такого запису концентрує).

Всі питання, які прозвучать на зустрічі, необхідно зафіксувати і з кожного питання необхідно зробити додаткову інструкцію-шпаргалку. Невеликий обсяг тексту. Всі питання можна об'єднати в керівництво і роздати його всім співробітникам.

Рівень № 4. Персональні тренування

Після масових заходів, приходить час індивідуальної роботи.

З кожним співробітником необхідно опрацювати всі зміни в режимі імітації. Детальний розбір нововведення з роз'ясненнями. При цьому дуже важливо дотримуватися алгоритму:

  • Ви мовчите, співробітник говорить.
  • Ви питаєте, співробітник відповідає.

Не перетворюйте цю зустріч на лекцію одного учасника (де учасник, який говорить - це ви). Дуже важливо, щоб людина промовляла все своїми словами. Ви виступаєте в ролі коректора.

Можна записати на диктофон дану зустріч і дати співробітнику для додаткового прослуховування.

Обов'язково запишіть ці запитання. Ці питання могли не прозвучати на спільній зустрічі. Зробіть з цих питань додаткові інструкції для всіх.

Тренуватися необхідно доти, поки вся інформацію не засвоїться. До автоматизму вимови і дій.

Рівень № 5. Раптові перевірки і атестації

Завершальним кроком у цьому процесі, необхідно ввести правило несподіваних перевірок рівня знань співробітників.

У будь-який момент керівник задає питання і на питання повинна послідувати швидка відповідь. Якщо відповідь з'являється з затримкою, то це є приводом для додаткового опрацювання матеріалу.

Крім цього, під час ранкових планерок і зборів можна влаштовувати письмові та усні атестації на 2-3 питання. Як на іспиті. Квиток, питання, відповідь.

Висновок

Чи можна переборщити із застосуванням цих технологій?

Все необхідно робити в розумних межах, але до того моменту, поки людина не засвоїть інформацію. Тільки з розумінням приходить бажання робити те, що потрібно від співробітника. Не завжди і не в усьому звичайно. Але в більшості випадків дана система працює на 199%.

Ті співробітники, які інформацію не засвоюють - це потенційні претенденти на примусову ротацію штату. Тут необхідно розуміти, що рівень компетенції у співробітників повинен бути приблизно на одному рівні тому, що інакше «ледарі» потягнуть за собою «відмінників». Рано чи пізно.

Система працює дуже ефективно. Головне - привчити себе до певної послідовності дій. Трохи практики і процес буде функціонувати більш ефективно.

Формуйте базу запитань і відповідей. Вони зазвичай типові. Особливо це важливо при навчанні нових співробітників. Досить дати доступ до бази інструкцій для того, щоб базову інформацію співробітник міг засвоїти самостійно. Решта допрацьовується в процесі індивідуальної роботи.


http://delovoymir.biz/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад