Не вимагайте від підлеглих такого самого ставлення до роботи, як у вас
Розвиток бізнесу схожий на виховання дитини. Ви ростите його, дбаєте, віддаєте весь свій час. Якщо вам потрібно ненадовго відлучитися, просите доглянути за дитиною знайомого, якому довіряєте. Знайомий простежить, щоб ваша дитина не розбила собі лоба, але чекати, що він замінить вас у всьому, буде читати книжки або грати в розвиваючі ігри, наївно. Те ж саме в бізнесі. Співробітники або навіть молодші партнери ставляться до роботи інакше, ніж власник компанії. І це нормально.
Ви можете вимагати від підлеглих працювати з таким же ентузіазмом, як у вас, поки компанія маленька. Коли бізнес почне рости, доведеться перебудуватися.
Або ви за всіма стежите і контролюєте, щоб кожен працював стільки ж, скільки працюєте ви (тобто 24 години на добу), або ви все-таки себе пересилюєте і миритеся з тим, що люди хоч і роблять менше, ніж ви, але все ж щось роблять.
У цей момент ви зрозумієте, що для розширення бізнесу вам доведеться найняти 20 осіб, які будуть робити той самий обсяг роботи, що й п'ять працівників, як ви. Але це єдиний вихід. Просто тому, що п'яти таких, як ви, не знайти. Якщо і вдасться відшукати хоча б одного, ви його навряд чи візьмете. Швидше за все, він теж будує власний бізнес.
Не всі керівники можуть прийняти те, що будь-який співробітник – людина з власними інтересами й цінностями. В особливо запущених випадках керівник перетворюється на мікроменеджера і починає стежити не тільки за тим, щоб програмісти писали код без багів, але й щоб прибиральниці ретельно витирали пил. Опинившись під таким пресом, люди швидко «ламаються» і йдуть. Залишаються гірші – ті, хто не працює, а просто тягне лямку.
Гроші – очевидний спосіб змусити людей працювати більше й краще. Але є нюанси.
Припустимо, що всі люди від природи ледачі – хтось більше, хтось менше. Іноді лінь не перебороти жодними грошима. Придбав собі працівник дешеву машину, квартиру в хрущовці – і нічого йому більше не треба. Стимулу заробляти більше у нього немає.
Потрібно шукати тих, хто не позбавлений здорової потреби в постійному підвищенні рівня життя. Такому працівникові досить поставити чіткі цілі й запропонувати адекватну винагороду за їх досягнення. Саме таких людей слід брати в команду. Саме з таких працівників получаются хороші керівники.
Крім грошей, персонал можна мотивувати завданнями, які перед собою ставить компанія. Кажуть, є люди, яким все одно, як заробляти. У житті багатьох успішних людей був період повної убогості. Коли ви починаєте будувати свій бізнес на себе грошей може й не залишитися, адже спочатку слід оплатити роботу співробітників. Та навіть у такий скрутний період пропозиція, наприклад, за великі гроші піти на ринок торгувати, могла залишитися без відповіді, якщо вам цікава саме ваша справа, якою ви починаєте займатися.
Можна виділити кілька критеріїв, яким повинен відповідати тямущий співробітник:
Адекватне ставлення до керівництва
Нормальні співробітники завжди з вами трохи конфліктують. Якщо співробітник завжди «заглядає вам у рот», щиро вважає або вдає, що начальник завжди правий, з ним краще розлучитися. Тому що в бізнесі потрібні не вірні слуги, а нормальні професіонали, які можуть і посперечатися з керівником, щоб відстояти оптимальне для компанії рішення.
Любов до своєї справи
Йдеться не про любов до начальства або до компанії. Хорошому співробітнику подобаються його професійні обов'язки, завдання, які він вирішує. Хороший спрівробітник може працювати більше восьми годин на день, якщо знаходить якусь «ниточку» до вирішення завдання. Щоб так працювати, потрібно по-справжньому любити те, що ви робите.
Розуміння різниці між «бути» і «здаватися»
Можна десять годин сидіти в офісі і плювати в стелю. Це буде просто імітація, публічна демонстрація своєї «надзайнятості». Інша річ, якщо людина затримується понаднормово з користю для бізнесу, реально викладається, щоб отримати результат.
Володіння ситуацією
Це якість толкового менеджера. Хорошому начальнику можна зателефонувати в будь-який час, щоб дізнатися, що відбувається у його відділі. Якщо він може описати ситуацію з затримкою на день, це нормально. Якщо у нього виникає бажання дізнатися, чим зайняті підлеглі, тільки після запитання керівництва – значить, є проблеми.
Це не опис ідеального співробітника. Є, напевно, й інші важливі якості, але ці – найважливіші. Уміння бути схожим на власника компанії, працювати так само і стільки ж само, як і він, до їх числа не належить точно. Просто тому, що таких людей немає в природі.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
11000
10692
460
26
229
11
544
114
251
15
330
60
1969
198
252
9
257
18
303
28
369
55
498
64
756
161
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Ужгороді та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26911 грн.
Jobs.uz.ua
- 8665 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...