Три головні проблеми колективу та способи їх усунення: поради керівникам

Там, де збираються люди, завжди киплять пристрасті. Навіть якщо вам здається,
що все добре та всі спокійні, немає гарантій, що раптом десь не вибухне.
1. Відторгнення новачків
Перша проблема – «новачки в колективі». Вона існує тільки тому, що навчання
новачків зазвичай не ставиться в робочий план інших співробітників, не рахується
їх важливим завданням, не враховується при оцінці продуктивності праці.
Наприклад, компанії необхідно розширення на ринку. Керівництво витрачає сили
та час на найм персоналу, а старі працівники відмовляються займатися новачками
під виглядом зайнятості й необхідності виконання поставлених завдань.
Що робити?
Змініть це! Наприклад, можна призначити одну людину, яка буде займатися
стажерами. У деяких компаніях навіть існує спеціальний пост «адаптер» –
людина, яка займається адаптацією нових співробітників.
Якщо у вас є новачок, «прикріпіть» його офіційно до когось, регулярно
перевіряйте статистику новачка, розпитуйте відповідального про те, як у них
йдуть справи. Загалом, візьміть це під контроль. Для зручності в своєму робочому
календарі відразу поставте вперед на декілька тижнів точки контролю. Це
дозволить вам не забути про зустріч: для старого працівника це буде показником
того, що ви цінуєте його роботу, а для новачка – стандартом якості роботи в
вашому колективі.
2. Внутрішній подразник
Друга проблема колективу в тому, що в ньому майже обов'язково є людина, яка
всіх нервує. Все їй не так: стілець незручний, кондиціонер не працює, клієнти
надто вибагливі, колеги нечуйні, кава погана, голос у секретарки керівника
писклявий, погода огидна....
Постійним ниттям і бурчанням така людина виводить інших працівників з
рівноваги, налаштовує їх на таке ж групове бурчання, тому що вона «одна-єдина,
хто тут за всіх заступається». І хотів би хтось інший попрацювати, порадіти

новому проекту, але тут вже виліз буркотун зі своїм коментарем про те, що «їм би
тільки на нас їздити», і пропала в людини посмішку, задумалася вона про свою
нещасливу долю офісного раба.
Що робити?
З такими людьми потрібно розлучатися. Але потрібно бути обережним, іноді за
буркуна приймають відповідального співробітника, який просто не може
втриматися від гучного обурення, коли бачить, як хтось перешкоджає
продуктивній роботі або щось робить погано.
Знаєте, продуктивні співробітники досить часто є «смітинкою в оці» для тих, хто
хоче спокійненько відсиджуватися на роботі, не напружуючись. І тому на них
можуть нарікати, що вони псують всім настрій. Тому варто придивлятися до тих,
хто багато скаржиться на те, що їм заважають працювати або псують настрій, –
можливо, саме вони і є такими буркотунами, що намагаються сховатися за
уявними перешкодами.
Дивіться на продуктивність. На щастя, такі люди продуктивні тільки в одному – в
дестабілізації робочої атмосфери, а ось в їх робочих завданнях зазвичай безлад і
відсутність показників виробництва. Для керівника головним критерієм
корисності співробітника є його статистика: скільки, чого і коли вироблено. Тому
керівництву дуже важливо проводити регулярні координації з підлеглими,
перевіряти звіти за тиждень і погоджувати план на майбутній період.
3. Занадто багато зайвих завдань
І тут відразу на поверхні з'являється третя основна проблема колективу – керівник,
який завалює всіх новими завданнями. І ніби зрозуміло, що на роботу прийшли
працювати, і що в посадових обов'язках все прописано. Але при чому тут ці нові,
надпланові справи, доручення, термінові наради, зустрічі, рішення проблем?
А оскільки й роботу свою людина любить, і до керівника ставиться добре, то і
доводиться мовчки ковтати невдоволення, поки сил вистачає. А коли терпець
уривається, збирає людина свої речі й звільняється.
Що робити?
Найчастіше такі ситуації виникають тільки тому, що керівник не знає, чим саме в
даний момент займається підлеглий, наскільки важливо те, що він робить. Але ж

будь-яке термінове завдання завжди видається більш важливим, ніж планове. Що
насправді неправильно.
Найважливішими завданнями є завдання планові, заздалегідь підготовлені й
узгоджені – саме вони дають прибуток і просувають компанії вперед. А що робити
з форс-мажорами?
Ми проводили дослідження і виявили, що в більшості своїй форс-мажори
з'являються через невиконання планових завдань. І тут знову на передній план
виходить необхідність щотижневих координацій керівника з підлеглими, на яких
шеф, який бачить більше цілісну картинку по всьому підрозділу, зможе вибирати
найоптимальніші способи взаємодії заздалегідь.
Отже, планування і виконання роботи за планом – ось ваш спосіб оптимізувати
роботу трудового колективу. Впровадження плановості в роботу команди завжди
приносить відмінні результати, прибирає непотрібну ентурбуляцію і сприяє
зростанню лояльності.
Примітка: складаючи плани, не забудьте внести в них запасний час для
вирішення справжніх форс-мажорів, які завжди були, є і будуть. Проблема форс-
мажорів в тому, що у вас немає часу на їх залагодження, і це руйнує всі ваші
плани й вносить багато розладів у колектив. Просто завжди залишайте трохи часу
про запас.
Не хвилюйтеся – ще ні разу ні в кого цей час не пропадав, завжди знайдеться, чим
його зайняти.


https://www.work.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад