Емоційна підтримка співробітників. Як допомогти їм уникнути вигорання

Божевільні потоки інформації, що стрімко змінюють запити ринку, невпевненість в завтрашньому дні, ретельно приховуваний від себе й від оточуючих стрес – все це не проходить безслідно. Менеджери, політики, журналісти, соцпрацівники та педагоги більше за інших схильні до професійного вигорання, особливо при роботі зі складними клієнтами.
Симптоми професійного вигорання

  •     Емоційне та фізичне виснаження: дратівливість, гнів, вразливість, постійне відчуття втоми, занепад сил, відчуття безвиході, підвищена сонливість, безсоння, головні болі та проблеми з шлунково-кишковим трактом.
  •     Віддалення від оточуючих: зниження числа контактів, спілкування з колегами та близькими тільки в разі потреби, недовірливість, ворожість.
  •     Невдоволення собою і своєю роботою: зниження продуктивності, занижена самооцінка, знецінення своїх досягнень і заслуг.

Кому загрожує вигорання на роботі?
Відсутність балансу між роботою і відпочинком, надмірне занурення в проблеми своїх клієнтів призводить до емоційного перевантаження. І чим більше співробітник «згорає» на роботі та віддається справі, тим складніше йому буде відновитися. Найчастіше від емоційного вигорання страждають співробітники-перфекціоністи, які у всьому прагнуть досконалості; працівники, які намагаються всім догодити на шкоду власним інтересам.
Найпоширеніші причини вигорання на роботі:

  •     велика відповідальність (особливо пов'язана з великими сумами грошей);
  •     жорсткі терміни виконання завдань;
  •     конфлікти з керівництвом або колегами;
  •     монотонна, рутинна робота;
  •     часті перевірки та штрафні санкції.

Але все ж у світі існують «залізні чоловічки», яким всеодно, й професійне вигорання їм не загрожує. Для цього треба мати декілька цінних якостей:

  •     впевненість в собі, своїх словах і діях;
  •     високий професіоналізм і глибокі знання, необхідні для роботи;
  •     непохитна адекватна самооцінка;
  •     уміння адаптуватися до будь-якої, навіть найскладнішої ситуації;
  •     здатність не падати духом і підтримувати позитивний настрій.

Як допомогти співробітникам не «вигорати»?
Будь-який керівник знає, що якість роботи співробітників безпосередньо залежить від рівня комфорту, який їм надається. Але не всі дотримуються цього правила. Є безліч прикладів, коли люди кидали престижну високооплачувану роботу через відсутність емоційної задоволеності та постійної напруги. Як організувати для співробітників умови для роботи, що сприяють мобілізації всього їх потенціалу, розповів засновник і керівник EnglishDom Максим Сундалов.
Індивідуальні цінності та потреби кожного співробітника найкраще дізнатися ще на етапі співбесіди при прийомі на роботу. Це дасть можливість зрозуміти, чи співзвучна новому працівникові корпоративна культура компанії, і дозволить в майбутньому враховувати ці особливості для ефективної мотивації співробітника. Хороші результати дають корпоративні тренінги з управління емоціями.
Щоб підлеглі максимально використовували свої можливості, не перепрацьовували, цінували свою роботу та приносили користь компанії, потрібно дотримуватися простих правил:

  •     кожен співробітник повинен знати свої права та обов'язки;
  •     у колективі необхідно створювати й підтримувати сприятливий психологічний клімат;
  •     у працівників повинна бути зона зростання – можливість розвиватися;
  •     можливість отримання додаткових знань, необхідних для подальшого розвитку (природно, в рамках компанії);
  •     можливість зміни діяльності при наявності необхідних для цього знань;
  •     корпоративний відпочинок та надання регулярної відпустки (відгулів тощо);
  •     індивідуальна допомога вищестоящих менеджерів співробітникам будь-якої ланки при роботі з особливо складними клієнтами;
  •     вимкніть надмірний контроль, сприяйте зміцненню колективу, давайте можливість підлеглим проявляти ініціативу, надавайте співробітникам необхідний відпочинок, і ваша компанія буде процвітати й розвиватися.

Чи можна жити без стресу?
Іноді навіть в компаніях з ідеальними умовами бувають ситуації, коли важкі клієнти доводять співробітників до емоційного виснаження. Щоб цього уникнути, будь-яка людина може скористатися цінними порадами для збереження і зміцнення свого психічного здоров'я. Це допоможе запобігти професійному вигоранню.

  •     Дозуйте трудове навантаження: не варто працювати 24 години на добу 7 днів на тиждень – людському організму необхідний регулярний відпочинок.
  •     Не намагайтеся осягнути неосяжне – ставте реальні цілі.
  •     Намагайтеся урізноманітнити види діяльності, щоб не загрузнути в рутині.
  •     Навчіться визнавати помилки й не зациклюватися на них.
  •     Розвивайте та вдосконалюйте свої навички: тренінги та конференції – це не тільки корисні знання, а й нові знайомства.
  •     Не забувайте відпочивати: проводьте більше часу на природі, медитуйте, займайтеся йогою тощо.
  •     Відпочивайте повноцінно: якщо ви поїхали у відпустку, відключіться від робочих проблем – ніяких телефонних дзвінків, листів і смс.
  •     Щодня хваліть себе за нові досягнення, навіть незначні – це допомагає підняти самооцінку.
  •     Частіше спілкуйтеся з колегами, діліться своїми почуттями – емоційна підтримка всередині колективу знижує ймовірність професійного вигорання.

При роботі зі складними клієнтами корисно мати таку чудову якість як стресостійкість, але вона не може повністю позбавити від психологічної напруги та накопиченого негативу.
Звільняйтеся від негативних емоцій, сповняйтеся енергією, шукайте нові ресурси та живіть повноцінним життям!
https://www.work.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад