Свої люди. 7 сервісів, які перевірять партнера та клієнта
Не дуже приємно, коли пристойний на перший погляд партнер чомусь не платить за товар або послугу вчасно. Ще неприємніше, якщо він зовсім виявляється банкрутом, фігурантом судового розгляду або учасником фіктивних схем. Щоб уберегтися від таких казусів, часто заздалегідь досить було перевірити відкриту інформацію про контрагента.
Для цього чим далі, тим більше можливостей. Державні реєстри дають сирі дані. Комерційні компанії поверх них дають додатковий сервіс: промальовують зв'язки, збирають інформацію одразу з декількох джерел і навіть розраховують коефіцієнти ризику. Так, доведеться витратити декілька додаткових хвилин, зате можна вберегти себе від фінансових і репутаційних втрат в майбутньому.
1. Єдиний реєстр підприємств, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
Найбільш очевидний і безкоштовний варіант. Всю реєстраційну інформацію по контрагенту можна отримати, ввівши в пошукове поле ім'я або ІПН (для ФОП), назву або код ЄДРПОУ (для юросіб). Так, ще доведеться підтвердити, що ви не робот. Результат – табличка з відомостями: власники та керівники, види діяльності, статутний капітал та інше.
Плату в розмірі 70 грн держреєстр бере тільки за електронну виписку, збереження інформації та відомості про відповідальних осіб підприємства. Видати стан реєстру на обрану дату – теж платно.
Єдиний держреєстр підприємств критикують за те, що він може оновлюватися неоперативно, тобто компанія або підприємець вже може поміняти статус, а в онлайні цього не побачиш. Але так як це в будь-якому випадку головне джерело інформації, доводиться миритися з похибкою.
2. Електронний кабінет платника податків
Ще один відкритий інструмент. Дає великий набір даних: про взяття на облік платника податків, дані з реєстрів платників різних податків тощо.
На сайті Державної фіскальної служби є і більш цільовий інструмент – перевірка бізнес-партнера. Сервіс теж перевірить вас на «людяність» і видасть інформацію про перебування підприємства або підприємця на обліку, а також наявності податкового боргу. Підказка – краще перевіряти контрагента за реєстраційним номером. Просто сервіс не вміє видавати інформацію по декільком особам зі схожими назвами.
3. Реєстр судових рішень
Третій основний і очевидний держреєстр: перевірити, в яких судових справах задіяний або згадується контрагент. Фізособи в реєстрі зашифровуються, тому інструмент допоможе тільки по підприємствах. Що, втім, чимало.
Нюанси у реєстру судових рішень ті ж, що і у інших державних сервісів: швидкість роботи, можливі помилки в текстах, зручність переходу по зв'язаних справах. Зате на вході багато фільтрів. Свій запит можна уточнити до конкретного суду, категорії справи, форми судового рішення тощо. Інструмент теж безкоштовний.
4. Clarity Project
Ще одне цікаве джерело для аналізу, в якому можна зависнути на півдня – база державних закупівель Prozorro і волонтерський інструмент Clarity Project, який дає можливість моніторити та аналізувати інформацію бази. Бізнесу буде цікавіше саме другий проект. Він доповнює дані з Prozorro інформацією з Єдиного держреєстру підприємств, судовими рішеннями, деклараціями, ліцензіями. А також пробудовує взаємозв'язок між підприємствами та фізособами. Головне – не заплутатися в ФОПах-тезках.
5. Опендатабот
Якщо вам раптом набридло ходити по сайтах і вибирати «всі світлофори на фотографіях», як того просять капчи держсервісів, перевіряти контрагентів можна прямо в месенджері. Таку можливість дає Опендатабот. Він працює в Telegram, Facebook Messenger, Viber і Skype.
Опендатабот збирає інформацію з багатьох джерел: Мін'юст, судова адміністрація, МВС, АМКУ, Національна асоціація адвокатів, ДФС, Міграційна служба.
Принцип – запит-відповідь. Ви вводите дані компанії, людини, ІПН, номер справи тощо, а сервіс шукає їх у всіх підключених до нього джерелах. Наприклад, ви можете перевірити зміни в керівництві, податковий борг, судові рішення, чорні списки Антимонопольного комітету та Мінекономіки. Також бот може моніторити, що відбувається з даними по контрагенту, і повідомляти про важливі зміни. Ще одна корисна фіча – моніторити співробітників: чи не потрапили вони в якусь неприємну податкову або судову історію?
До певної кількості запитів сервіс безкоштовний. Далі – від 249 грн/місяць в залежності від того, скільки компаній/ФОП ви хочете моніторити і кількості запитів до API.
6. Contragent
Сервіс від компанії ЛІГА: ЗАКОН. Теж підходить до перевірки комплексно: дежреєсстр, бази оголошень по тематиці банкрутства з офіційного сайту Вищого держсуду, реєстру судових рішень тощо.
Contragent видає повне досьє на компанію: дані з Єдиного держреєстру, присутність в санкційних списках, чорному списку АМКУ, зв'язку з іншими об'єктами. За передплатою Преміум доступні модулі Аналітика та відомості про зовнішньоекономічну діяльність. Зі свіжих бета-функцій – медіа-контроль, який показує згадки компанії в ЗМІ.
Можна отримати тестовий доступ на 14 днів, протягом яких можна переглянути 50 контрагентів і 2 взяти на моніторинг. Платні пакети стартують від 300 грн/місяць в залежності від кількості карток і об'єктів моніторингу.
7. YouControl
YouControl позиціонує себе як аналітична система для ділової розвідки й перевірки контрагентів. Продукт аналізує понад 50 держреєстрів, зіставляє дані, промальовує зв'язки. Про контрагента користувач може дізнатися загальне досьє, фінансовий стан, історію, отримані ліцензії, судові справи тощо. Також тут доступний автоматичний моніторинг і декілька скорингових модулів для більш глибокого аналізу сумлінності контрагента.
У продукту є безкоштовний тариф з необмеженим терміном, але базовою функціональністю. Наприклад, дані баз оновлюються не щоденно, доступні не всі інструменти, задіяні не всі реєстри, зв'язки між контрагентами мають обмеження. Платні тарифи стартують від 680 грн/добу – для тих, кому потрібно разово перевірити групу контрагентів. А для тих, хто планує працювати з сервісом регулярно, є місячні та річні передплати.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
11000
10692
460
26
229
11
544
114
251
15
330
60
1969
198
252
9
257
18
303
28
369
55
498
64
756
161
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Ужгороді та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26911 грн.
Jobs.uz.ua
- 8665 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...