Як розпізнати некомпетентного співробітника
На жаль, некомпетентні працівники є в кожної компанії, некомпетентність проявляється тоді, коли співробітник працює неякісно або неефективно. Причини цього можуть бути різні: погана освіта, відсутність структурованої інформації в компанії, незацікавленість людини в професії. Ситуацію іноді можна виправити, головне – вчасно помітити таких працівників і вжити заходів.
Ознака 1. Прагнення перекласти відповідальність на іншого
Зазвичай про відповідальність згадують на початку роботи над проектом і в кінці, коли приходить час оцінити результат. І якщо при розподілі обов'язків людина може прагнути відхопити шматок побільше, щоб виглядати солідно в очах колег, то по завершенні проекту вона так само легко може сховатися за спинами співробітників, які нібито винні в неякісному веденні справ. Адже важлива якість будь-якого керівника – вміння делегувати, чи не так? Далі вже не його клопіт.
Так думають багато керівників, які забувають про те, що будь-який проект реалізовується зусиллями команди, на чолі якої завжди стоїть лідер. І нехай кожен співробітник відповідальний за щось своє, це залишається всього лише внутрішньою «кухнею» проекту. Перед великими шефами відповідальність все одно буде нести керівник. Делегував він повноваження чи ні, неважливо. Навіщо компанії платити людині зарплату керівника, якщо він по суті її не виконує?
Розуміння зони відповідальності необхідно також і простим виконавцям. Компетентний співробітник при постановці йому будь-якої задачі одразу поставить всі необхідні питання для розуміння того, що від нього вимагається. А якщо не одразу, то буде уточнювати щось в процесі роботи. Страх запитати щось, щоб не здатися недотепою, виливається в те, що в результаті двоє людей можуть виконувати зайву роботу, залазячи на територію один одного.
Ознака 2. Регулярний зрив термінів
«Зараз», «скоро пришлю», «трохи спізнююся, але все буде» – як часто ви стикалися на роботі з подібними відповідями? А як часто після того, як робота нарешті була здана, з'ясовувалося, що в ній купа помилок або недоліків, які вимагають доопрацювань? І доведеться знову допрацьовувати.
Компетентний співробітник заздалегідь закладає певну кількість часу на випадок непередбачених обставин: проблем, які можуть розкритися по ходу роботи, відволікаючих чинників, які виникають раптово та невчасно. Внутрішній дедлайн професіонала завжди настає раніше офіційного. Це не просто страховка, а негласне правило.
Ознака 3. Розбіжність результату роботи з обіцяним підсумком
Деякі співробітники не намагаються видати краще, працювати на максимум. Вони працюють за принципом – зробити швидше, щоб відстали. Іноді таке відбувається через низьку залученості співробітника, і в цьому, мабуть, є недоліки роботодавця.
Все ж компаніям необхідно пропагувати певні цінності та корпоративну культуру, мотивувати співробітника ратувати за проект, за спільну справу. Однак це лише додаткові інструменти для поліпшення роботи. В основі трудової діяльності людини повинен лежати її професіоналізм, який змушує співробітника відчувати відповідальність за свою роботу. Відповідальність, в свою чергу, породжує зважений підхід і ретельне виконання поставленого завдання. Тільки в цьому випадку реальний результат співпаде з обіцяним.
Ознака 4. Хворобливе реагування на критику
Як буде поводитися людина, яка знає про свою некомпетентність, але яка не зізнається в цьому й береться за виконання завдань? Вона буде захищати до останнього своє дітище. Войовничо доводячи сумлінність роботи, розписуючи її плюси, і чути нічого не захоче про мінуси. Поганому танцюристу, як відомо, туфлі тиснуть, а тому знайдеться тисяча причин, які заважали виконати завдання краще. Професіонали знають, критика – це добре. Вона допомагає вдосконалюватися, відкриває нове бачення ситуації. Зрештою, на помилках вчаться, і здійснювати їх нормально. Ненормально заперечувати очевидне.
Ознака 5. Невміння визначати та розподіляти ресурси, необхідні для виконання завдання
Пам'ятайте, як в університеті готували реферати, та що там – курсові за одну ніч? Так ось, з серйозними проектами в дорослому житті це не працює.
Не можна відкладати до останнього, щоб підготувати завдання за одну безсонну ніч. Тим більше, що часто робота вимагає залучення додаткових осіб до різних процесів. У кожного з цих людей різний темп роботи, хтось впорається швидше, а хтось віддасть перевагу посидіти довше. Все це, а також власні можливості ви повинні весь час тримати в голові.
Не можна покладатися на авось. «Схожу з друзями в кіно, ми давно не бачилися. Подумаєш, менше часу на моніторинг залишиться. Зроблю по мінімуму, напишу, що це основне, а деталізація за запитом». Так не можна. Подібною некомпетентністю ви підставляєте під удар не тільки себе, але й ні в чому не винних колег, залучених до проекту. Уміння бачити за сухими рядками обсяг майбутньої роботи, а також чітке розуміння того, скільки сил потрібно на її виконання, – одна з рис, що підкреслюють компетентність співробітника. Якщо ж людина не здатна оцінити ситуацію, це вірна ознака відсутності досвіду або звичайного непрофесіоналізму.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
11000
10692
460
26
229
11
544
114
251
15
330
60
1969
198
252
9
257
18
303
28
369
55
498
64
756
161
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Ужгороді та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26911 грн.
Jobs.uz.ua
- 8665 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...