Як утримувати персонал у ритейлі: 5 дієвих порад
У ритейлі питання утримання персоналу стає дедалі актуальнішим. Причин декілька. По-перше, рівень заробітних плат на ринку приблизно однаковий практично в усіх компаніях. Роботодавці змушені підвищувати зарплати, щоб залишатися конкурентними на ринку кандидатів. По-друге, умови праці вимагають постійних покращень, і компанії приділяють цьому значну увагу. По-третє, наразі майже кожний роботодавець транслює свою ціннісну пропозицію потенційним співробітникам. Тому що, крім базових умов праці, співробітникам потрібен сенс у роботі.
Щоб розібратися в цьому питанні, необхідно згадати, що ж утримує людину на роботі? Насамперед – це оплата та умови праці; віддаленість робочого місця від дому; стиль управління безпосереднього керівника. Далі – соціальні гарантії; можливості кар’єрного просування в компанії; бренд роботодавця. А також безліч інших чинників, які враховують індивідуальні вимоги кожного кандидата.
Зупинимося на одному вкрай важливому й часто вирішальному факторі при звільненні працівника – стиль управління безпосереднього керівника. У ритейлі це адміністратор, керуючий або директор магазину. Він супроводжує співробітника від моменту виходу на роботу до звільнення з компанії.
Розглянемо основні етапи такої взаємодії.
1. Адаптація новачків
Керівник виконує ключову роль у цьому процесі. Він зустрічає новачка в магазині і створює перше враження, яке потім так складно виправити. Допомогу на етапі адаптації також надає безпосередній керівник. Підтримка наставника є важливим фактором утримання нового співробітника, але наставник може як сприяти утриманню, так і перешкоджати цьому. Тому контроль процесу наставництва – одне з основних завдань менеджера.
2. Навчання нових працівників
У великих колективах, наприклад, гіпермаркетах, навчання здійснюється централізовано або на місцях досвідченими співробітниками. У невеликих колективах навчання проводить безпосередній керівник. Як у першому, так і в другому випадках важливий не тільки і не стільки процес навчання, як своєчасний зворотний зв’язок і підтримка співробітника на початковому етапі. Насамперед це пов’язано з новою специфікою роботи для співробітника, а все нове викликає стрес. І в цьому процесі менеджер грає дуже важливу роль, приділяючи належну увагу співробітнику. На даному етапі працюють всі інструменти навчання дорослих людей: конструктивний зворотний зв’язок, спільне вирішення завдань, постановка задач за технологією SMART тощо.
3. Управління конфліктами
Робота в колективі завжди передбачає конфлікти, як конструктивні, так і деструктивні. Конфлікти важливі у вирішенні суперечних завдань, у пошуках правильного рішення, у відновленні балансу робочих відносин, у знятті міжособистісної напруги, в розвінчанні «міфів і легенд» у колективі. Ці та інші причини вимагають того, щоб у магазині був представник із владою і повноваженнями для їх вирішення. Від його вміння користуватися цими інструментами залежить вирішення будь-якої ситуації, а також подальший настрій колективу. Якщо керівник вирішує проблеми неефективно, вони перетворюються на причини звільнення співробітників.
4. Індивідуальні бесіди з працівниками
На різних етапах роботи є ризики звільнення з компанії. Регулярні бесіди «one to one» дають менеджеру необхідну інформацію для роботи зі своїми підлеглими. Дуже важливо, щоб між керівником і підлеглим встановилися довірчі відносини. Довіра – це зусилля з обох боків. Але роль менеджера полягає насамперед у збереженні конфіденційності, виконанні зобов’язань і справедливості щодо співробітника. Виконуючи ці три пункти, менеджер може не тільки створювати для співробітників почуття впевненості в собі і своїй роботі, а й вимагати виконання завдань і зобов’язань з боку працівників.
5. Звільнення є неминучим етапом роботи
Причини можуть бути різні: переїзд, сімейні зобов’язання, стан здоров’я та інші, не пов’язані з роботою фактори. А також більш приваблива пропозиція або складнощі в компанії чи на посаді. З кожною причиною керівники працюють по-різному. Але, якщо співробітник остаточно вирішив звільнитися й утримувати його немає сенсу, залишається завершити співпрацю гідно.
Звільнений співробітник може стати як агентом компанії, так і її противником. Завершуючи співпрацю, важливо опрацювати всі негативні емоції і заперечення, виконати всі фінансові зобов’язання і завершити цей етап у позитивному настрої.
Отже, ритейл – одна з найскладніших галузей з погляду утримання персоналу. Лінійний персонал є найбільш затребуваним на ринку. Матеріальні інструменти утримання є базовими, але недостатніми умовами для конкуренції з іншими роботодавцями. Результатом ефективного використання інструментів утримання є зниження рівня плинності персоналу і, як наслідок, зниження витрат на залучення, адаптацію і навчання нових співробітників.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
11000
10692
460
26
229
11
544
114
251
15
330
60
1969
198
252
9
257
18
303
28
369
55
498
64
756
161
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Ужгороді та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26911 грн.
Jobs.uz.ua
- 8665 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...