Такі різні бонуси
Психологи давно встановили, що емоційна мотивація часом працює не гірше, ніж матеріальне заохочення.
Сьогодні переважна більшість компаній використовують для підвищення лояльності співробітників не лише оклади та премії, але й різні нематеріальні бонуси. Такі «зарплатозамінники» діляться на умовно-матеріальні або абсолютно не пов'язані з грошима.
Умовно-матеріальні бонуси
Ці способи мотивації складаються з різних заохочень у вигляді подарунків, харчування та предметного забезпечення. У більшості компаній набір бонусів такого роду приблизно однаковий:
• обіди в офісі;
• призи за підсумками роботи;
• корпоративні турпоїздки зі знижкою;
• корпоративні розваги;
• оплата мобільного зв'язку;
• оплата проїзду;
• абонементи до фітнес-залів та басейнів;
• медстрахування.
Щедрі підношення для співробітників стають можливими завдяки гарній бартерній політиці організації. Вони типові для рекламних фірм, видавництв і всіх тих компаній, чий бізнес базується на численних торгово-виробничих зв'язках.
Вигода роботодавця очевидна: керівникам «іграшки» дістаються безкоштовно, і вони шляхетно діляться ними з підлеглими. Такий низьковитратний спосіб дозволяє створити в колективі картину деякого фінансового добробуту - нехай зарплата невелика, проте не потрібно витрачатися на обід, поїздки, спорт, лікування.
До речі, умовно-матеріальні бонуси можна перетворити й на емоційну мотивацію - замість того щоб обдаровувати всіх, варто провести «інвентаризацію душ» і визначити, кому що подобається. Одним - пропуск до спортивного клубу, іншим - абонемент до театру. Одним - щоденні калорійні обіди, іншим - дієтичне харчування. Одним - знижка до стоматолога, іншим до кардіолога. Отоді працівники відчують, що про них дійсно піклуються.
Нематеріальні бонуси
Але все-таки подібна бонусна система можлива не для кожної компанії. А ось нематеріальна мотивація доступна всім - було б бажання втілити в життя людські потреби підлеглих, інакше кажучи, зробити їх щасливими прямо на робочому місці. Формула щастя не така вже й складна, адже кожному з нас потрібні такі речі, як любов і справжній комфорт - вони прив'яжуть міцніше найвищої зарплати.
Хваліть частіше! Подяка за виконану роботу - одна з найважливіших внутрішніх мотивацій. Позитивна оцінка праці необхідна кожному співробітникові навіть при гарній грошовій винагороді - людині потрібно знати, для чого та кого вона витрачала час і докладала зусиль. Форми подяки можуть бути різноманітними. Наприклад, керівникові рекламного агентства «Маяк» спала на думку досить оригінальна ідея: за підсумками кожного місяця для кращого менеджера організують індивідуальну фотосесію.
На роботі — як вдома. Варто приділити увагу й офісній обстановці: трохи менше офіціозності, трохи більше домашньої атмосфери, - і співробітникам буде приємно перебувати в офісі навіть після закінчення робочого дня. В офісі інформаційної служби «БАНКО» можна побачити шкіряні дивани та журнальні столики з книжками, спортивні тренажери. Хочеш - лягай або посидь у кріслі з книжкою та чашкою кави, а втомився пасивно відпочивати - покрути педалі. Можливість розслабитися протягом робочого дня дорогого коштує, хоча й нічого не коштує керівництву.
Підтримка та турбота. Одним з найефективніших бонусів вважається готовність керівництва завжди прийти на допомогу своїм співробітникам. У чому це виражається? У психологічних консультаціях, вирішенні складних робочих моментів і навіть у швидкому реагуванні на раптовий негатив із зовнішнього світу. Відмінний прикладом може послугувати літній досвід однієї з IT-компаній Москви. Коли до міста прийшла нестерпна жара, для співробітників була організована безперервна «холодна підтримка»: вільний доступ до басейну, питна вода з льодом у необмеженій кількості, безкоштовне морозиво, плюс кожного, хто почував себе погано, беззаперечно відпускали додому.
Вільний графік. Хто не хотів би мати можливість іти додому, коли захочеться? Зручний графік роботи - один з основних моментів, що впливають на емоційний комфорт співробітників. Якщо встановити вільне відвідування офісу (найкращий варіант!) ніяк не можна без шкоди для бізнес-процесів, варто прислухатися до особистих побажань кожного. Наприклад, співробітники архівного відділу банку «ГЛОБЕКС» можуть вибирати для себе кілька «вільних» днів на тиждень, щоб працювати в домашніх умовах. Так заощаджуються сили людей, і підвищується не тільки їхній настрій, але й результативність праці.
В ідеалі для кожного співробітника варто продумувати робочий графік індивідуально, не відволікаючись на ринкові стереотипи. Найбільша помилка - введення постійного контролю над місцезнаходженням працівників і їхніх пересувань, тому що будь-яка нормальна людина цінує свободу та ненавидить пресинг.
Усвідомлена необхідність. Почуття несвободи в співробітників з'являється тоді, коли вони не цілком усвідомлюють, навіщо їм потрібно зробити те або це. Однак роблять, тому що повинні, і тому що начальство звеліло! Якщо ж кожний буде розуміти початкову та кінцеву форму свого завдання, то необхідність у постійному контролі зникне. У торговельній компанії «ПАККО» раз на тиждень проводяться обов'язкові для всіх планерки, а весь інший час менеджери працюють за своїм розсудом. Перед кожним стоїть конкретне завдання, і кожен сам вирішує, як його виконувати: приїжджати до офісу щодня або весь тиждень провести в роз'їздах і дзвінках, а потім підбити отримані дані за один день. Націлюючи працівників на результат, а не на процес, начальство звільняє їх від пресингу та надає сенсу всій їхній діяльності. Але, звичайно, спочатку необхідно розібратися з проблемою довіри.
Принцип зворотного зв'язку. Довірчі відносини в колективі (як по горизонталі, так і по вертикалі) можливі тільки за умов дотримання повної відкритості комунікацій. У таких компаніях шефи не ховаються за закритими дверима, як позахмарні істоти, а йдуть на постійне та нерегламентоване спілкування з колективом. Важливий і принцип зворотного зв'язку: співробітники повинні мати можливість не тільки задавати питання, але й одержувати відповіді. У багатьох організаціях заводять «поштові скриньки», куди кожен може кинути записку із проханням, претензією, скаргою або пропозицією. Керівництво ж декілька разів на місяць вивішує інформаційний аркуш із відповідями та роз'ясненнями. Крім іншого, це є непоганою розвагою для колективу, а коли на роботі весело, половина проблем зникає сама собою.
Джерело: http://hr-portal.ru/
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
11000
10692
460
26
229
11
544
114
251
15
330
60
1969
198
252
9
257
18
303
28
369
55
498
64
756
161
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Ужгороді та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26911 грн.
Jobs.uz.ua
- 8665 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...