Керування емоціями для керівника

Характерний для кризи стан «підвищеної бойової готовності» приховує небезпеку. Але його можна вигідно використовувати.

Останнім часом багато говорять про вплив, який спричиняє так звана економічна турбулентність на стан окремих компаній, всієї промисловості та цілих країн. І зовсім мало - про її вплив на людину. Як нинішня ситуація впливає на наш внутрішній стан? І чи можна боротися з цим впливом?

Час зараз непростий. Коли зменшують бюджети, коли споживачі та клієнти стають більше причепливими, внутрішня впевненість людини може ослабшати - вона починає ставити собі питання про продуктивність своєї роботи, діяльність своєї компанії, а то й взагалі про все своє життя. Скорочення бюджету допомагає відчути себе трохи легше - немов, заходи прийняті. Однак нам усе ще потрібен результат - може, навіть більшою мірою, ніж звичайно, - і, якщо результату немає, нас знову охоплює занепокоєння. Навіть у тих, хто пережив скорочення бюджету, відчуття ненадійності не проходить.

У період економічного спаду ми стикаємося з невизначеністю. Це означає, що наше занепокоєння підсилюється, ми чекаємо на неприємності й тому намагаємося захистити себе за допомогою захисних механізмів, що включаються автоматично. Уважається правильним бути готовим до загроз і небезпек, однак тут виникають дві проблеми. Але для цього треба знать про негативні наслідки стану «підвищеної бойової готовності».

Ефективний лідер повинен ясно усвідомлювати, що відбувається. Під час кризи нам варто бути більше уважними до своїх власних емоційних реакцій (так само як і до реакцій інших) на занепокоєння та страх, що породжуються відчуттям невизначеності. Щоб продовжувати поводитися максимально ефективно, нам необхідно зосередитися на своїх емоціях і більш уважно прислухатися до своїх відчуттів.

Але як це зробити? Я пропоную шість основних тем, на яких варто зосередитися.

Усвідомлення того, що відбувається

Надмірне занепокоєння загрожує втратою зв'язку з навколишньою дійсністю. Стрес може привести до зациклення на безглуздих діях. Якщо залишатися спокійним, можна легко зрозуміти, що під час кризи ми просто маємо справу з думками й емоціями, що народжуються у відповідь на невизначеність і занепокоєння. Якщо ви не втрачаєте голову, це дозволяє вашому мозку сприймати більше інформації та вірніше реагувати на будь-яку ситуацію. Стан свідомості допомагає вам краще розуміти себе, що відбувається навколо, мотиви вчинків як оточуючих вас людей, так і своїх власних.

Співпереживання

Коли навколо відчувається занепокоєння, лідер повинен більш тонко налаштовуватися на емоції людей і розуміти, у чому полягають їхні основні потреби. Емоції одних будуть реакцією на реальні потреби, які на даний момент не задовольняються, такі, наприклад, як бажання більшої безпеки та розуміння, що відбувається під час кризи. Емоції інших можуть відбивати бажання бути більш затребуваними, тому що криза народжує в людини страх, що її здібності нікому не потрібні. Якщо ви не усвідомлюєте, що емоції є проявом потреб, які не задовольняються, ви можете неправильно інтерпретувати емоції або намагатися поліпшити стан людини, не йдучи на зустріч її потребам. Необхідно почувати, що насправді відбувається з людьми навколо вас.

Ефект присутності

Один зі способів знизити занепокоєння - це просто бути разом зі своїми працівниками. Будьте поруч або, якщо працюєте віддалено, дайте їм відчути свою присутність. Багатьох криза може зробити нерішучими, і їм потрібно знати, що ви поруч, що ви міцно стоїте на ногах і здатні прогнати занепокоєння. Не потрібно бути героєм, показувати, наскільки ви сильні та повні оптимізму. Просто допоможіть людям відчути, що їхні погані побоювання - це елементарний механізм самозахисту та страшним фантазіям необов'язково втілюватися. Будьте поруч фізично або віртуально - людям необхідно відчувати вашу присутність.

Бесіди

Іноді людям потрібно просто поговорити, щоб зрозуміти, що з ними відбувається. Для більшості з нас розмова є необхідною, щоб структурувати свої думки та зрозуміти власні емоції. Розмова - механізм розуміння того, що ми почуваємо, і воно допомагає ділитися цим розумінням з іншими людьми. Однак будьте готові, що люди під час кризи будуть більше сперечатися та «вибухати» частіше звичайного. Це природна реакція на невизначеність і стрес. Діалог незамінний для того, щоб людина зрозуміла та прийняла ту напругу, що лежить глибоко всередині.

Тактика невеликих кроків

Бездіяльність (стримування дії) - це один зі звичайних наслідків збільшеного занепокоєння. Коли бездіяльність починає домінувати, воно стає ворогом лідерства. Під час кризи багато дій можуть викликати неприйняття, бути неправильно понятими, здаватися надмірними. Однак краще вживати невеликих заходів, ніж завмерти в невизначеності та занепокоєнні. Невеликі кроки - не так уже й важливо, які конкретно, - допомагають вам і навколишнім фокусувати енергію більш продуктивно.

Самовідновлення

Криза може стати підходящим часом для того, щоб задати собі й іншим важливі питання. У людини з'являється унікальна можливість поставити під сумнів те, що вона приймала як даність. Якщо до цієї можливості підійти з розумом, вона здатна підвищити його життєстійкість. Тому зробіть перерву та всією командою поставте під сумнів сталий стан речей. Криза може жадати від нас поступитися своїми переконаннями. Що це означає для нашої кар'єри? Чи не так важливо зберегти те, що в нас було в «мирний час»?

Щоб бути ефективним лідером, необхідно самому собі відповісти на питання, які піднімає криза. Зрозумійте себе, зрозумійте навколишніх, і ви з честю вийдете з «зони турбулентності».

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад