Як змусити підлеглих приходити вчасно?

Психологи давно встановили, що емоційна мотивація часом працює не гірше, ніж матеріальне заохочення. Сьогодні переважна більшість компаній використовує для підвищення лояльності співробітників не тільки оклади та премії, але й різні нематеріальні бонуси. Такі «зарплатозамінники» діляться на умовно-матеріальні або абсолютно не пов'язані з меркантильністю.

Умовно-матеріальні бонуси

Ці способи мотивації складаються з різних заохочень у вигляді подарунків, харчування та предметного забезпечення. У більшості компаній набір бонусів такого роду приблизно однаковий:

· обіди в офісі;

· призи за підсумками роботи;

· корпоративні турпоїздки зі знижкою;

· корпоративні розваги;

· оплата мобільного зв'язку;

· оплата проїзду;

· абонементи до фітнес-залів та басейнів;

· медстрахування.

Щедрі бонуси для співробітників стають можливими завдяки гарній бартерній політиці організації. Вони типові для рекламних фірм, видавництв і всіх тих компаній, чий бізнес будується на численних торгово-виробничих зв'язках.

Вигода роботодавця очевидна: керівникам «іграшки» дістаються безкоштовно, і вони шляхетно діляться ними з підлеглими. Такий маловитратний спосіб дозволяє створити в колективі картину деякого фінансового добробуту - нехай зарплата невелика, проте не потрібно витрачати на обід, поїздки, спорт, лікування.

До речі, умовно-матеріальні бонуси можна перетворити й на емоційну мотивацію - замість того щоб обдаровувати всіх, варто провести «інвентаризацію душ» і визначити, кому що подобається. Одним - пропуск у спортивний клуб, іншим - абонемент у театр. Одним - щоденні калорійні обіди, іншим - дієтичне харчування. Одним - знижка до стоматолога, іншим до кардіолога. Отоді працівники відчують, що про них справді піклуються.

Нематеріальні бонуси

Але все-таки подібна бонусна система можлива не для кожної компанії. А ось нематеріальна мотивація доступна всім - було б бажання втілити в життя людські потреби підлеглих, інакше кажучи, зробити їх щасливими прямо на робочому місці. Формула щастя не така вже й складна, адже кожному з нас потрібні такі речі, як любов і щиросердечний комфорт - вони прив'яжуть міцніше за найвищу зарплату.

Хвалите частіше! Подяка за виконану роботу - одна з найважливіших внутрішніх мотивацій. Позитивна оцінка праці необхідна кожному співробітникові навіть при гарній грошовій винагороді - людині потрібно знати, для чого й кого вона витрачала час і докладала зусилля. Форми подяки можуть бути різноманітними.

На роботі — як вдома. Варто приділити увагу й офісній обстановці: трохи менше офіціозності, трохи більше домашньої атмосфери, - і співробітникам буде приємно перебувати в офісі навіть після закінчення робочого дня.

Підтримка й турбота. Одним з найефективніших бонусів вважається готовність керівництва завжди прийти на допомогу своїм співробітникам. У чому це виражається? У психологічних консультаціях, розв’язанні складних робочих моментів і навіть у швидкому реагуванні на раптовий негатив із зовнішнього світу.

Вільний графік. Хто не хотів би мати можливість іти додому, коли захочеться? Зручний графік роботи - один з основних моментів, що впливають на емоційний комфорт співробітників. Якщо встановити вільне відвідування офісу (найкращий варіант!) не можна без шкоди для бізнес-процесів, варто прислухатися до особистих побажань кожного.

В ідеалі для кожного співробітника варто продумувати робочий графік індивідуально, не відволікаючись на ринкові стереотипи. Найбільша помилка - введення постійного контролю місцезнаходження працівників і їхніх пересувань, тому що будь-яка нормальна людина цінує свободу та ненавидить пресинг.

Усвідомлена необхідність. Почуття несвободи в співробітників з'являється тоді, коли вони не цілком усвідомлюють, навіщо їм потрібно зробити щось. Однак роблять, тому що повинні, і тому що начальство наказало! Якщо ж кожен буде розуміти початкову та кінцеву форму свого завдання, то необхідність у постійному контролі зникне.

Принцип зворотного зв'язку. Довірчі відносини в колективі (як по горизонталі, так і по вертикалі) можливі тільки за умови дотримання повної відкритості комунікацій. У таких компаніях шефи не ховаються за закритими дверима, як позахмарні істоти, а йдуть на постійне та нерегламентоване спілкування з колективом. Важливим є й принцип зворотного зв'язку: співробітники повинні мати можливість не тільки задавати питання, але й одержувати відповіді. У багатьох організаціях заводять «поштові скриньки», куди кожен може кинути записку з проханням, претензією, скаргою або пропозицією. Керівництво ж декілька разів на місяць вивішує інформаційний аркуш з відповідями та роз'ясненнями. Крім усього іншого, це непогана розвага для колективу, а коли на роботі весело, половина проблем зникає сама собою.

Джерело: http://www.buildteam.ru/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад