Що робити, якщо ваш шеф некомпетентний?

У більшості випадків відносини між підлеглим і начальником далекі від досконалості. Кожен співробітник хоча б раз у житті ловив себе на думці, що його керівник зовсім не ідеальний. І щоправда, часом начальник робить помилку або демонструє незнання якихось професійних речей, але це ще не привід дивитися на шефа зверхньо.

Власне кажучи, якщо співробітник починає порівнювати себе з начальником, це може свідчити про те, що підлеглий сам хоче зайняти більш високе положення. Можливо, керівник насправді й не помилився, але, якщо співробітник починає аналізувати його дії та уявляти, як би він вчинив у такій ситуації, це привід замислитися про свій подальший кар'єрний розвиток. Замість того щоб хвилюватися або заздрити, краще вирішити для себе, які кроки потрібно зробити для того, щоб самому потрапити в крісло начальника. Якщо ваша критика поширюється не тільки на керівника, але й на колег і ви живете за принципом «всі навкруги погані, а я гарний», таке ставлення говорить про внутрішні емоційні проблеми, і оточуючі люди тут зовсім ні при чому.

Якщо ви упіймали боса на помилці, не варто робити швидких висновків і обвинувачувати його в цілковитій некомпетентності. Найгірше, що ви можете зробити, - зациклитися на своїй думці про непрофесіоналізм боса.

Всі ми люди

Ми звикли думати, що начальник - це механізм, що не може помилятися. Звичайно, будь-якому керівникові важливо підтримувати свій авторитет, і якщо начальник не має належних знань та впевненості, то він повинен хоча б створити ілюзію своєї компетентності. Однак важко уявити собі людину, яка у будь-якій ситуації приймає найбільш оптимальне рішення та не робить промахів.

Якщо ваш начальник припустився помилки, для початку подумайте, чому це відбулося. Оскільки ви вирішили критикувати начальника, спробуйте встати на його місце та чесно відповісти собі на запитання: «А яке рішення прийняв би я в цій ситуації?».

Не варто дорікати боса в некомпетентності, якщо його промах - лише одиничний випадок. Швидше за все, вашому начальникові зараз теж нелегко: амбіційні люди серйозно переживають невдачі, і ваш шеф зараз тільки й думає про те, як відновити свій статус лідера.

Марні знання

Найпоширеніша омана співробітника є такою: «Мій начальник повинен знати більше за мене». Це не зовсім так. Звичайно, керівник зобов'язаний розуміти специфіку робочого процесу та чітко уявляти собі завдання працівника. Однак менеджерські та комунікативні навички виявляються керівникові куди потрібнішими. Він налаштовує роботу відділу, розподіляє обов'язки, відслідковує результат і мотивує підлеглих на роботу.

Не секрет, що при грамотному керівництві відділ прекрасно справляється з поточними завданнями й під час відсутності шефа. Начальникові не обов'язково вдаватися в тонкощі спеціальності кожного працівника - він не виконавець, а менеджер. Для того він вас і найняв, щоб ви в силу свого професіоналізму та знань виконували роботу на відмінно та допомагали компанії рухатися вперед.

Під збільшувальним склом

Не можна забувати, що начальник постійно перебуває на очах: на нього спрямована увага кожного співробітника. Тому навіть дрібний його промах сприймається гіпертрофовано. Працівникові куди простіше: якщо він припустився якоїсь несуттєвої помилки, йому легше все виправити, поки про його дії не сталі відомі керівництву. Навряд чи ви звітуєте перед босом за кожний свій крок: найчастіше начальника хвилює тільки результат або проміжні підсумки завдання. Так, можливо, не варто чіплятися до дій босів і намагатися знайти додаткові вади? До того ж зайва самовпевненість іноді тільки шкодить.

Корисливий інтерес

Подумайте, яку користь ви можете отримати з помилки свого керівника. Допустимо, існує рішення непогане, рішення гарне та рішення ідеальне. Якщо, на вашу думку, начальник вибрав гарне рішення, а не ідеальне, ніщо не заважає вам піти до керівника й обговорити свою пропозицію. Зрештою, це може принести свої дивіденди: наприклад, ви одержите премію або просування по службі.

Звичайно, буває й так, що ваш керівник - дійсно некомпетентний керівник. У такому випадку ви можете допомогти своєму босові, ставши його постійним радником. Це, до речі, буде вигідно й вам: по-перше, ви будете в курсі всіх справ, а по-друге, це може допомогти вашому кар'єрному просуванню.

Але в жодному разі не йдіть зі скаргами до вищестоящого начальства. Ви нічого не досягнете, а лише покажете себе інтриганом, що лізе не у свою справу. Пам’ятайте: ви зі своїм безпосереднім начальником перебуваєте в різних вагових категоріях, у тому числі в очах топ-менеджера.

Будьте самокритичні. Сидіти й думати, що ви розумніші за свого начальника, зловтішно підраховуючи його промахи, незріло та неконструктивно. Краще подумайте, скільки разів ви самі помилялися або не знали чогось, та порівняйте результат.

За матеріалами http://trud.ru/.

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад